۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
نگران منابع هستیم نه مصالح| سازمان برنامه منابع ۵۷ هزار میلیاردی صندوق ملی مسکن را تزریق کند
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

نگران منابع هستیم نه مصالح| سازمان برنامه منابع ۵۷ هزار میلیاردی صندوق ملی مسکن را تزریق کند

دنیامالی عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن گفت: موضوعی که به صورت عام تبدیل به مشکل اساسی در بخش ساخت و ساز مسکن شده، مربوط به اختصاص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

احمد دنیامالی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت جلسات شورای عالی مسکن بیان کرد: رئیس جمهور پای جلسات شورای عالی مسکن هست و معاون اول هم مصوبات آن را مورد پیگیری قرار می دهد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی شرایط را برای انجام ساخت و ساز مسکن در کشور فراهم کرده است، بیان کرد: مشکل بزرگ در این بخش این است که سازمان برنامه و بودجه می بایست براساس قانون منابع پیش بینی شده در این بخش را تخصیص دهد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن با بیان اینکه دو منبع برای تامین ساخت مسکن در کشور پیش بینی شده است، بیان کرد: نخست منابع تسهیلات بانکی است. لذا بانکها باید در هر سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع به این بخش اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: همچنین موضوع برجسته در این بخش مربوط به ۵۷ هزار میلیاردی است که می بایست سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع صندوق ساخت و ساز و مسکن اختصاص دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این صندوق وظیفه دارد مابه التفاوت تسهیلاتی که بانکها می دهند را تامین کند . همچنین ما یکسری مصوبات دیگری درباره ساخت و ساز مسکن در کشور داشتیم که شامل نظام مهندسی و شهرداری ها می شد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن بیان کرد: موضوعی که به صورت عام تبدیل به مشکل اساسی در بخش ساخت و ساز مسکن شده، مربوط به اختصاص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این حال رئیس جمهور دستوراتی را در زمینه تخصیص این منابع صادر کردند و اما تاکنون اقدامی در این بخش صورت نگرفته است و ما در حال پیگیری و فشار هستیم که این اقدامات سرعت بگیرد و هم منابع صندوق تامین شود و هم بانکها به سمتی بروند که این تسهیلات را به این بخش ارائه دهند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن ادامه داد: اگر منابع و تسهیلات لازم به بخش ساخت و ساز مسکن تزریق شود و سازمان برنامه و بودجه منابع لازم صندوق ملی مسکن را تخصیص دهد ما در حوزه تولید مشکل دیگری نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم و پیمانکاران و بنیاد مسکن پای کار تولید مسکن هستند بیان کرد: بنابراین منابع لازم اگر باشد ما نه نگران مصالح هستم و نه ادامه کار.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاش می کنیم قول دولت به مردم در زمینه ساخت و ساز مسکن را محقق کنیم.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی GB ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      چرا من روستایی که یک واحد میخواهم بسازم دنبال بانک ها برای تامین مالی باشم بانک ها اعتبارات خود را بدهند و برای مابه التفاوت سود بانکی از سازمان برنامه ووبودجه و صندوق مسکن پیگیر باشن. این یک خواسته عجیب نیست چرا همیشه از یک طرف به ای قضایا نگاه میکنین...