۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۱
افزایش بهای گاز صنایع، باعث گرانی اجناس می‌شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش بهای گاز صنایع، باعث گرانی اجناس می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بهتر است به جای افزایش تعرفه نرخ گاز صنایع که کاهش سود، گرانی محصولات و تعدیل نیروی آن‌ها را در پی دارد، نرخ گاز مشترکان پرمصرف خانگی افزایش پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، فرهاد طهماسبی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره آثار مثبت افزایش نیافتن تعرفه نرخ گاز صنایع گفت: بهتر است به جای افزایش تعرفه نرخ گاز صنایع که کاهش سود آنها را به دنبال خواهد داشت، نرخ گاز مشترکان پرمصرف خانگی افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه گاز در حفظ و توسعه کسب وکارها مانع ایجاد می‌کند، اظهار کرد: افزایش تعرفه گاز مشترکین صنعتی و تولیدی بر قیمت تمام شده محصولات تاثیر می‌گذارد، از سویی بالا رفتن هزینه‌های انرژی بسیاری از صنعتگران را مجبور به تعدیل نیرو می‌کند.

این نماینده مطرح کرد که مشکلات ناشی از افزایش بهای گاز مصرفی در صنایع کوچک که با اشتغال پایین و به سختی در حال فعالیت هستند، ممکن است به توقف چرخه تولید این کارخانه‌ها منجر شود و کاهش سود آنها را هم به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: با عزم ملی و اراده جمعی باید تلاش کنیم که فرهنگ مصرف را در حوزه‌های مختلف نهادینه کنیم چرا که اگر روال مصرف در کشور همین‌طور ادامه یابد، هر آنچه تولید می‌کنیم را باید در داخل مصرف صرف کنیم و از برنامه‌های صادرات گاز و تخصیص گاز بیشتر در راستای توسعه بخش تولید عقب می‌مانیم.

طهماسبی خاطرنشان کرد: گازی که مصرف می‌شود متعلق به عموم است، بنابراین باید بهای متعارف‌تری برای گاز صنایع در نظر گرفته شود تا آنها با مشکل و چالش مواجه نشوند. بهتر است تمرکز دولت بر مشترکان پرمصرف گاز خانگی قرار گیرد که مصرف گاز بالایی دارند.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha