۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
تردد روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی از مرز سومار
مدیرکل گمرکات کرمانشاه خبر داد؛

تردد روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی از مرز سومار

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه از تردد روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی از مرز سومار به کشور عراق خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرکات کرمانشاه، بختیار رحمانی پور اظهار کرد: به منظور مستقل شدن گمرک سومار پیگیری‌های متعددی انجام شده که هم اکنون این طرح در مرحله‌ی اجرای برنامه سامانه جامع امور گمرکی در مرز سومار قرار دارد.

وی با اشاره به تأکیدات بسیار برای رفع مشکلات و امورات مرز سومار به عنوان اولویت‌های استان کرمانشاه، افزود: با توجه به تأکیدهای بسیار بر این امر اما به دلیل اضافه شدن گمرکات و مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی متعدد جدید در کشور باعث بروز ترافیک کاری بالایی شده‌اند که همین مسئله سبب کندی روند کار شده است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه به وعده‌های داده شده برای مستقل شدن مرز سومار و اجرای طرح‌های مورد نیاز در این مرز، تصریح کرد: طبق آخرین قول‌های داده شده مقرر شد که نهایتاً تا پایان فصل پاییز سامانه جامع امور گمرکی به طور کامل در مرز سومار اجرا و شاهد مستقل شدن این مرز باشیم.

رحمانی پور با بیان اینکه مرز سومار تاکنون عملکرد تقریباً مستقلی داشته، خاطر نشان کرد: جا به جایی کالاهای تولیدی استان کرمانشاه و میوه و تره بار در مرز سومار نیازی به اظهار و ورود به گمرک کرمانشاه ندارد و این این شرایط را برای اجرای کامل طرح سامانه جامع گمرکی فراهم آورده است.

وی به تردد روزانه ۲۰۰ کامیون کالای صادراتی از مرز سومار تاکید کرد و یادآور شد: با مستقل شدن گمرک سومار امکان جا به جایی برای تمامی انواع کالاهای صادراتی در مرز سومار بدون نیاز به تأیید گمرک کرمانشاه فراهم خواهد شد و دیگر نیازی به ورود هیچ‌گونه کالاهای صادراتی به گمرک کرمانشاه نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha