۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
منابع مالی آزاد شده در گشایش‌های اقتصادی موثر است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

منابع مالی آزاد شده در گشایش‌های اقتصادی موثر است

نماینده مردم سبزوار گفت: بدون شک منابع مالی آزاد شده در گشایش‌های اقتصادی بی تاثیر نخواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بهروز محبی نجم آبادی، نماینده جغتای، جوین و سبزوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره تاثیر آزاد سازی منابع مالی بر اقتصاد کشور گفت: متاسفانه بخشی از منابع مالی کشور توسط برخی از کشورها به ناحق و به دلیل تحریم صرفا امریکا نه تحریم بین المللی مسدود شده است. در واقع تحریم ایران توسط اروپایی‌ها در راستای تکمیل شدن تحریم ایالات متحده است.

وی در ادامه اضافه کرد: ایالات متحده حتی در تحریم داروی بیماران پروانه‌ای نیز مصر است و نشان می‌دهد که پایبند به هیچ یک از مبانی حقوق بشری نیست. در مبادلات سیاسی، تلاش بر این است تا این کار به فرصتی تبدیل شود تا دوستان کشور امریکا مانند کره جنوبی همراهی کنند و منابع مالی ایران را آزاد سازند.

نماینده جغتای، جوین و سبزوار در ادامه اظهار داشت: بدون شک منابع مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در گشایش‌های اقتصادی هم بی تاثیر نخواهد بود، البته به دلیل استفاده از معادل ریالی این منابع ممکن است قسمتی از آن به کار گرفته شده باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در ادامه ابراز کرد: متاسفانه منابع به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، روز سه شنبه هم در صحن علنی مجلس مطرح شد که در کارهای زیربنایی حوزه گازی طی ۱۰ سال گذشته تقریبا کاری صورت نگرفته است. کشور امروز در شرایط خاص و متمایزی قرار دارد و باید منابع اصلی، پایه‌ای و انرژی در حوزه زیرساخت‌ها به کار برده شود.

محبی نجم آبادی در این رابطه بیان کرد: مسیر ریلی، حمل و نقل و جاده‌ای نیازمند اصلاح است و باید به روز شود. ارتقای شبکه‌های فرسوده‌ای که در طول ۳۰ سال گذشته به وجود آمده، مانند شبکه‌هایی که منجر به تنش آبی شده باید در دستور کارقرار گیرد. ارائه تسهیلات به جوانان و تسریع قانون جهش تولید مسکن نیز باید به جریان افتد. علاوه بر این موارد قسمتی ازپول آزاد شده می‌تواند در مصرف واردات خودرو و انجام اصلاحاتی در این ارتباط مصرف شود.

وی در ادامه افزود: قطعا با توجه به روحیه‌ای که از آقای رئیسی سراغ دارم، مسیری که طی می‌کند ضد عوام فریبی است. به این معنا؛ تا زمانی که منابع احصاء نشود، وعده نمی‌دهد. درباره لایحه متناسب سازی هم به همین شکل رفتار شد. دولت بعد از اینکه منبع آن را به دست آورد، لایحه را برای مجلس آماده کرد و اجازه آن را از مقام معظم رهبری گرفت.

کد خبر: ۱۸۳٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha