۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
توسعه صادرات راهکار اساسی برای رشد اقتصادی
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد

توسعه صادرات راهکار اساسی برای رشد اقتصادی

صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران «توسعه صادرات» را به عنوان یک راهکاراساسی و اصلی برای توسعه و رشد اقتصادی در کشور عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «علی صالح آبادی» گفت: توسعه صادرات علاوه بر اینکه منبع تامین درآمدهای ارزی برای کشورها محسوب می شود عامل مهمی درتوسعه اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی جدید، افزایش ظرفیت تولید و رسیدن به مقیاس اقتصادی تولید و در نتیجه صرفه های ناشی از مقیاس، کانال ارتباط با زنجیره جهانی تولید و انتقال دانش و فناوری تولید، تقویت رشد اقتصادی، افزایش سطح رفاه اجتماعی و بسیاری موارد دیگر است.

وی ضمن تاکید بر توسعه صادرات در کشور اظهارداشت: بانک توسعه صادرات ایران به عنوان اگزیم بانک ایران و بازوی دولت در امر صادرات نقش بسیار موثری را در تامین مالی صادرات و همچنین رفع مشکلات مرتبط با موضوعات بانکی و مالی در دوران های مختلف تحریم ایفا کرده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: این در حالیکه در اقتصاد کنونی جهان اگزیم بانک ها به ابزاری مهم جهت تحقق اهداف توسعه ای صادرات کشورها تبدیل شده اند.

وی در ادامه به سند تهیه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نقشه راه توسعه صادرات کشور افزود: این سند نقشه راه خوبی برای توسعه صادرات ایران است و در بخش های مختلف ساز و کارهای لازم لحاظ شده است.

صالح آبادی اظهارداشت: یکی از حوزه های این سند که به نظر خلاء داشت و باید تکمیل می شد نقش نهاد تامین مالی کننده حوزه صادرات است که بیشتر به بانک توسعه صادرات ایران مربوط می شود.

وی ادامه داد: ایجاد بانک توسعه صادرات با این نگاه بوده که بانک به تامین مالی بخش صادرات کشور، بنگاه های صادراتی، پروژه ها و طرح های صادراتی و همچنین خدمات بانکی مورد نیاز را به صادرکنندگان ارائه کند که این موارد در سند مزبور مفغول مانده است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده تا سند مزبور تکمیل و نقش بانک توسعه صادرات به عنوان نهاد تامین مالی کننده پررنگ تر دیده شود.

وی افزود: هم اکنون بالای ۹۵ درصد تسهیلات این بانک به بنگاه های اقتصادی پرداخت می شود که صادرات دارند یا به پروژه های که محصول آنها صادراتی خواهد بود.

صالح آبادی به رادیو اقتصاد یادآورشد: این بانک در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیز تسهیلات پرداخت می کند.

کد خبر: ۱۸٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha