۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
افزایش حدود ۳۳ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه
سرکنسول روسیه در ایران مطرح کرد؛

افزایش حدود ۳۳ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه

اصفهان - بورمیستروف، سرکنسول روسیه در ایران گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه حدود ۳۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، بوریس بورمیستروف بعدازظهر پنج شنبه در حاشیه سفر به اصفهان در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مناسبات ایران و روسیه در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: اراده دو کشور بر افزایش مراودات چشم انداز روشنی برای همکاری های دوجانبه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه به زودی مناسبات دو کشور به مرحله جدیدی می‌رسد، ابراز داشت: به زودی توافقنامه همکاری های گسترده بین دو کشور پس از مراحل مقدماتی نهایی می شود.

سرکنسول روسیه در ایران با اشاره به اینکه طی شش ماه گذشته حجم مبادلات تجاری دو کشور بیش از ۳۳ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: البته که استان اصفهان نیز از این افزایش مبادلات تجاری بی نصیب نبوده است و حجم مبادلات اقتصادی و بازرگانی سه برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه مناسبات و همکاری های بین دو کشور ایران و روسیه بیش از این نیز می‌تواند توسعه یابد، گفت: علاوه بر مناسبات اقتصادی روسیه این آمادگی را دارد که در دیگر حوزه های علمی و فناورانه، گردشگری، دانشگاهی و غیره مبادلات خود را با ایران افزایش دهد.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره با پتانسیل های زیاد استان اصفهان در حوزه های مختلف اظهار داشت: ارتباط با روسیه از جمله سیاست های راهبردی کشور است که استان اصفهان نیز می تواند در این زمینه در مورد مناسبات مختلف نقش موثری ایفا کند.

استان اصفهان از هرگونه سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از هرگونه سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند، ابراز داشت: اصفهان می‌تواند یک منطقه مطلوب و شایسته برای سرمایه گذاران روسی در حوزه های مختلف صنعتی و گردشگری باشد.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به نقش آفرینی روسیه در منطقه و جهان تصریح کرد: یکی از حوزه هایی که می تواند ارتباط بین دو کشور را تحکیم ببخشد در حوزه های مختلف صنعتی و همچنین غذایی است که روسیه با توجه به ظرفیت های مطلوب در بخش کشاورزی می‌تواند ارتباطات دو کشور را دوام ببخشد.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha