۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
هویت گذاری و پلاک کوبی دو میلیون و ۷۸۰ هزار راس دام در استان همدان
معاون جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

هویت گذاری و پلاک کوبی دو میلیون و ۷۸۰ هزار راس دام در استان همدان

همدان - دولو، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از هویت گذاری و پلاک کوبی دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۹۴ راس دام در استان همدان خبر داد .

علی دولو در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در راستای ابلاغ شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نگهداری دام زنده در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح ملی هویت گذاری دام سبک و سنگین در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: در این طرح شناسایی و هویت دادن به دام از طریق نصب شماره گوش معمولی یا ویژوال دارای بارکد و شناسه عددی به گوش دام امکان پذیر می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: با نصب این پلاک ها در گوش دام، ثبت اطلاعات شجره ای و مشخصات مالک دام و همچنین آدرس محل پرورش دام در سامانه ای تحت عنوان سامانه جامع هویت دام ثبت می شود.

دولو عنوان کرد: این طرح از سال ۹۸ آغاز شده و تاکنون دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۹۴ راس دام در استان همدان پلاک کوبی شده اند.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون به تعداد ۱۷۰ هزار و ۸۰۷ راس دام سبک و سنگین پلاک کوبی شده است، گفت: ۳۳۷ هزار و ۶۰۷ راس دام سنگین و یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۰ راس دام سبک در حال حاضر در استان موجود است.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha