۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
برگزاری نمایشگاه ایران در منطقه سلیمانیه عراق
در سفر هیات ایرانی به منطقه کردستان عراق مطرح شد

برگزاری نمایشگاه ایران در منطقه سلیمانیه عراق

در سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه و هیات همراه به منطقه کردستان عراق توافق شد توافقات نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۸ آذرماه سال جاری برگزار گردد.

به گزارش بازار، جهانبخش سنجابی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق که در سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه به منطقه کردستان عراق همراه هیئت ایرانی بود بود، درباره جزئیات این سفر گفت: در این سفر درباره پرداخت مطالبات شرکت‌های پیمانکاری ایرانی توافق شد. بر اساس توافق صورت گرفته بین دو طرف مطالبات در دو لیست و در بازه زمانی ۶ تا ۹ ماهه از آذر سال جاری پرداخت می‌شود. همچنین درباره سایر پروژه‌های در اختیار شرکت‌های ایرانی توافق شد، تحویل‌گیری پروژه‌ها از سوی کارفرما با سرعت و جدیت در دستور کار باشد.

سنجابی اضاف کرد: در این سفر توافق شد برای بروزرسانی استانداردهای کیفیت منطقه کردستان عراق، طرف ایرانی مشاوره‌های لازم را انجام دهد.

سنجابی از مهم‌ترین توافقات صورت گرفته برگزاری نمایشگاه بزرگ و اختصاصی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این نمایشگاه از ۲۳ لغایت ۲۸ آذر در سلیمانیه برگزار می‌شود. در همین بازه زمانی کنفرانس توسعه همکاری‌های بخش خصوصی دو طرف برگزار گردد.

همچنین سومین اجلاس توسعه همکاری‌های دوجانبه با حضور بخش‌های دولتی و خصوصی دو طرف و مقامات ارشد در فوریه سال ۲۰۲۳ در اربیل عراق برگزار گردد.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اضافه کرد: در نشست کمیته دوجانبه همچنین پیرامون تشکیل هیئت حل اختلاف و مرکز داوری مشترک توافق شد. بر این اساس اتاق مشترک ایران و عراق وظیفه دارد با همکاری اتحادیه اتاق‌های بازرگانی منطقه کردستان بسترهای استقرار مراکز داوری مشترک را پیگیری کند. پیگیری آموزش و استقرار کارنه تیر نیز به عهده اتاق مشترک است.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha