۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
  توافق طولانی مدت کویت برای واردات گاز قطر

توافق طولانی مدت کویت برای واردات گاز قطر

بر اساس توافقنامه طولانی مدت میان شرکت دولتی کویت پترولیوم و قطرپترولیوم که در روز یکشنبه به امضای طرفین رسید، قرار شد که شرکت قطری سالانه سه میلیون گاز طبیعی مایع (LNG)را برای کویت تامین کند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بیزینس، کویت، کشوری سرشار از نفت و تولید کم گاز، هم اکنون ۲.۵ میلیون تن گاز طبیعی مایع وارد می کند.  

قطر پترولیوم در بیانیه ای مشترک اعلام کرد که  تحویل LNG به بندر الزور کویت در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد تا به تامین نیازهای انرژی رو به رشد کویت به خصوص در بخش تولید برق کمک کند.

کویت به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی نفت اوپک به میزان ۲.۷ میلیون بشکه در روز، از واردات گاز طبیعی برای تولید برق و صنایع پتروشیمی استفاده می کند.

وزیر امور خارجه قطر پس از عقد قرارداد با همتای کویتی خود گفت این توافق نامه روابط طولانی مدت LNG قطر با کویت را تا ۲۰۳۰ گسترش می دهد و تعهد ما برای مواجهه با الزامات LNG کویت را برجسته می سازد.

همچنین وزیر نفت کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد این توافق به کویت کمک خواهد کرد تا از طریق واردات، الزامات برای داشتن منابع انرژی پاک‌تروکاهش آلایندگی ها را تحقق بخشیده و تولید داخلی گاز طبیعی را افزایش دهد.

 

کد خبر: ۱٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha