۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
۳۱ محدوده معدنی مازندران بلاتکلیف است
در گفتگو با بازار؛

۳۱ محدوده معدنی مازندران بلاتکلیف است

ساری- فانی، رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به وجود ۳۱ محدوده معدنی بلاتکلیف و غیرفعال در استان گفت: این محدوده ها ساماندهی می شود.

مجید فانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به حذف امضای طلایی در صدور مجوز معادن اظهار داشت: بیشتر مشکل معدنکاران استان مربوط به اقلیم استان بوده و دارای مسائل منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی تجهیز و نوسازی ماشین آلات را جمله نیازها بیان کرد و گفت: ممنوعیت ورود ماشین آلات قیمت این تجهیزات و ماشیت آلات را افزایش داده است.

وی بااشاره به وجود بیش از پنج هزار محدوده معدنی بلاتکلیف در کشور گفت: از این تعداد ۳۱ محدوده معدنی شامل ۲۱ فقره پروانه اکتشاف، دو فقره گواهی ثبت و هفت پروانه بهره برداری بلاتکلیف و غیرفعال در استان وجود دارد که سلب صلاحیت شده است.

فانی درباره ارزیابی اهلیت برای واگذاری معادن با بیان این که صنایع تبدیلی کمی درباره معادن فعال است، گفت: این سبب شد که نقش معادن در رشد و توسعه استان کمتر از سایر بخش ها است.

رئیس سازمان صمت مازندران نظام مهندسی معدن را بازوی صمت دانست و گفت: متقاضیانی که واجد شرایط هستند برای معدنکاری شناسایی و صلاحیت فنی برای آن ها صادر می شود.

وی شمار مجوزهای صادره معدنی را ۲۴۴ فقره ذکر کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۳۰ فقره فعال هستند.

کد خبر: ۱۸۳٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha