۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
مشکلات مالی، تامین مواد خام و بازار فروش از چالش‌های اساسی صنایع دریایی و شناورسازی استان بوشهر است
سه چالش مهم صنعت کشتی سازی؛

مشکلات مالی، تامین مواد خام و بازار فروش از چالش‌های اساسی صنایع دریایی و شناورسازی استان بوشهر است

بوشهر- صفوی مدیر کل صمت استان بوشهر گفت: مشکلات مالی، تامین مواد خام و بازار فروش از چالش‌های اساسی صنایع دریایی و شناورسازی استان بوشهر است.

مهدی صفوی در حاشیه بازدید مدیران از صنایع دریایی ایران در بندر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: صنایع دریایی و ساخت شناور و کشتی در بوشهر قدمتی بسیار زیاد دارد و در دو دهه گذشته، شرکت صدرا چند هزار نیروی شاغل فعال داشته است.

وی افزود: در چند سال اخیر بدلیل مشکلات مالی و مالیاتی و تحریم‌ها و ...، رکود سنگینی در صنایع دریایی استان ایجاد شد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم، شاهد رونق دوباره در این عرصه هستیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی ۲۵ مجموعه بزرگ و متوسط شناورسازی و کشتی سازی در استان بوشهر فعال هستند و در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان نیز نقشی غیر قابل انکار دارند.

صفوی تصریح کرد: مشکلات مالی و تامین مواد خام و همچنین بازار فروش از چالش‌های اساسی صنایع دریایی و شناورسازی استان بوشهر هستند که باید چاره‌ای جدی برای رفع مشکلات این عرصه اندیشیده شود.

وی بیان کرد: بازاریابی برای تولیدات صنایع دریایی از برنامه‌های ارزشمندی است که با حضور دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور در بوشهر، رایزنی مناسبی برای تحقق آن صورت گرفته است.

صفوی یادآور شد: ساخت کشتی بزرگ افراماکس ۱ و ۲ نشان دهنده توانمندی بالای صنعت دریایی استان است که در سطح بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفته و باید با اعتلای کیفیت تولیدات، توجه بازار جهانی را به این صنعت جلب کنیم.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha