۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
۶۰۰۰ تن بذر دیم و آبی در استان همدان توزیع شد
معاون جهادکشاورزی همدان:

۶۰۰۰ تن بذر دیم و آبی در استان همدان توزیع شد

همدان- پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه تاکنون ۶ هزار تن بذر دیم و آبی در استان همدان توزیع شده، گفت: هشت واحد تولید کننده بذر در استان همدان فعالیت دارند.

محمد شهرام پرورش در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به منظور انجام کشت های پاییزه ۱۶ هزار تن انواع بذور کشت برای کشاورزان استان همدان تامین و تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۱۳هزار تن آن قابلیت استحصال دارد، گفت: تاکنون حدود ۶ هزارتن بذر دیم و آبی در استان توزیع شده و هفت هزار تن نیز در انبار ها ذخیره شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه طبق پیش بینی ها پاییز خشکی در پیش داریم با استفاده از بذور مناسب و بیمه محصولات باید نقش خود را در تامین محصولات استراتژیکی چون کلزا، گندم و جو ایفا کنیم.

پرورش یادآور شد: تولید بذر استان توسط بخش خصوصی انجام می شود و هشت واحد تولید کننده بذر در استان همدان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به تامین و تدارک کودهای شیمیایی موردنیا نیز عنوان کرد: سبد خوبی از کود و بذر در استان همدان تامین و تدارک دیده شده و از ابتدای سال تاکنون ۷۲ هزار و ۵۲۷ تن انواع کود شیمیایی ازته ،فسفاته و پتاسه تهیه شده و ۳۳ هار و ۳۲۹ تن بین کود کشاورزان توزیع و ۲۸ هزار و ۱۹۸ تن نیز ذخیره شده است.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha