۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
بورس تشکل صنفی با افراد محدود نیست| بازار نیاز به اجماع برای بازگشت به دوران رونق دارد
کارشناس بازار سرمایه:

بورس تشکل صنفی با افراد محدود نیست| بازار نیاز به اجماع برای بازگشت به دوران رونق دارد

بهتر است دولت کماکان به بازار سرمایه وزن داده و متوجه باشد که بازار سرمایه یک تشکل صنفی با افرادی محدود نیست و نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر نهادها و حمایت دولت به منظور بهبود شرایط دارد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با شرایط حاکم بر بازار سرمایه گفت: با وجود برخی مسائل که شرایط بازار سرمایه را متاسفانه مه آلود کرده، بهتر است نگاه ویژه‌ای به برخی مولفه‌ها که بر اقتصاد کشور سایه افکنده است، صورت گرفته و پس از آن به دنبال راهکارهای اساسی و بنیادی بود.

وی در ادامه افزود: آنچه که این روزها بر فضای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه حاکم است، شامل قیمت‌گذاری دستوری، نبود تعادل بین بازار بدهی و بازار سهام و حجم اوراق است؛ همچنین ابزارهای بدهی تناسبی با کشش بازار و وضعیت آن ندارد.

این کارشناس اظهار کرد: کماکان بحث‌های بودجه‌ای افزایش نرخ خوراک و سیستم چانه‌زنی در بازار حاکم بوده و فضا را دچار ابهام کرده است. طبیعی است در این فضا، اهرم‌های سرمایه‌گذاری جانب احتیاط را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان بورس یکسری اقدامات حاکمیتی و اجرایی دارد که در بخش اقدامات حاکمیتی نمره قابل قبولی را به خود اختصاص داده به طوری که برگزاری جلسات مختلف در وزارت اقتصاد، نهادهای مختلف، سازمان‌ها، مجلس و غیره انجام داده گویای این اقدامات بوده و مجموعه‌ای از مکاتبات انجام شده است.

وکیلی تصریح کرد: در بخش مربوط به اقدامات اجریی باید اجماع و هماهنگی بیشتری به منظور بازگشت رونق به بازار سرمایه صورت گرفته و مطالبه‌گری باید از جنس سامان یافته باشد.

وی درباره مطالبه ناشران، اهالی بازار سرمایه بیان کرد: این روزها نیاز به همدلی بیشتر برای بازگشت رونق به بازار سرمایه بیش از پیش احساس می‌شود. مطالبات بازار سرمایه با محوریت سازمان می‌تواند نشاط را به بازار برگردانده و افراد حقیقی که از بازار رفته اند نیز به بازار بازگردند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بهتر است دولت کماکان به بازار سرمایه وزن داده و متوجه باشد که بازار سرمایه یک تشکل صنفی با افرادی محدود نیست و نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر نهادها و حمایت دولت به منظور بهبود شرایط دارد.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha