۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمانی بیماران تا سقف ۵۰ میلیون تومان
معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد

پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمانی بیماران تا سقف ۵۰ میلیون تومان

کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمانی به بیماران تا سقف ۵۰ میلیون تومان، در صورت تصویب شورای استانی خبر داد.

به گزارش بازار، سعید کریمی، در اجلاس روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، بیان کرد: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، علاوه بر پوشش این بیماران برای پوشش بیمارانی که دچار هزینه‌های کمرشکن درمانی می‌شوند تا سقف ۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلاتی قائل می‌شود، به شرطی که شورای استانی در هر استان این هزینه‌ها را تایید کند، بنابراین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید نسبت به راه اندازی شورای استانی اقدام کنند.

وی افزود: بحث سقف و پلکان دریافتی‌ها اصلاح و طی نامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. زمان اجرا از فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود و مطالبات پزشکان بر اساس آن باید پرداخت می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی تجهیز شده است، افزود: طبق دستورالعمل، تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی حداقل باید یک مرکز ناباروری سطح دو راه اندازی کنند و دستورالعمل آن نیز ارسال شده است.

توزیع پزشکان ضریب کا تا دو هفته آینده
وی از توزیع پزشکان ضریب کا تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: به تهیه اسکان و معیشت این پزشکان توجه ویژه داشته باشید. اگر می‌توانید پس از پایان طرح نیز آنان را در منطقه نگه دارید، زیرا به توسعه درمان دانشگاه کمک می‌کند.

دکتر کریمی در پایان به تاکید دولت و مجلس برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد و از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست تا برای این طرح آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha