۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
 شرکت‌های نفتی خلیج فارس مقاوم در برابر نرخ‌های بهره بالا

شرکت‌های نفتی خلیج فارس مقاوم در برابر نرخ‌های بهره بالا

ترازنامه‌های قوی برای شرکت‌های نفتی قوی در خلیج فارس به دوام آنها در برابر نرخ‌های بهره بالا کمک می‌کند.

به گزارش بازار، سرویس سرمایه‌گذاران مودیز گفت که ترازنامه قوی شرکت‌های خلیج‌فارس به جذب نرخ‌های بهره بالاتر کمک می‌کند، در حالی که اقتصاد منطقه با حمایت از قیمت‌های بالاتر نفت بهبود می‌یابد.

این آژانس در گزارشی اشاره کرد که بسیاری از شرکت‌های دارای رتبه سرمایه‌گذاری در منطقه خلیج فارس، علیرغم افزایش نرخ بهره، نسبت‌های پوشش بهره بسیار قوی را حفظ خواهند کرد.

او افزود: بسیاری از آن‌ها بدهی بسیار کمی دارند یا جریان نقدی بسیار قوی دارند، به ویژه آن‌هایی که در بخش نفت و گاز یا مواد شیمیایی فعالیت می‌کنند.

این آژانس افزود که قیمت‌های بالاتر نفت به نفع اقتصادهای منطقه است، برخلاف سایر کشورها که به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی با رشد اقتصادی کندتری مواجه هستند و بسیاری از شرکت‌های رتبه بندی شده توسط مودیز در منطقه خلیج فارس در موقعیت مناسبی برای جذب نرخ‌های بهره بالاتر قرار دارند.

این آژانس اشاره کرد که این شرکت‌ها از افزایش قیمت کالاها در سال ۲۰۲۱ سود بردند که باعث افزایش جریان نقدینگی آن‌ها شد و اعلام کرد که شرکت‌های طبقه‌بندی شده در دسته‌های "Ba" و "B" به دلیل نرخ‌های بهره بالاتر با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha