۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
وزارت نفت با انجام مسئولیت‌های اجتماعی حق تضییع شده مردم مناطق نفت‌خیر را ادا کند
نماینده مردم شوش در مجلس:

وزارت نفت با انجام مسئولیت‌های اجتماعی حق تضییع شده مردم مناطق نفت‌خیر را ادا کند

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: وزارت نفت باید با انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم مناطق نفت‌خیر، کمک کند تا این مناطق محروم از سفره نفت بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد کعب عمیر با انتقاد از عدم تعهد وزارت نفت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در مناطق نفت‌خیز، گفت: متاسفانه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت براساس قاعده و قانون و به صورت نظام‌مند انجام نمی‌شود بلکه براساس ارتباط است لذا اگر مسئولان یک شهر رابطه نزدیک‌تری با وزارتخانه داشته باشند احتمالا سهم بیشتری نیز از بودجه کنار گذاشته شده برای مسئولیت‌های اجتماعی خواهند برد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه با آغاز کار دولت سیزدهم وزارت نفت بیشتر از قبل نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود متعهد شده اما ضابطه‌مند کردن این مهم کمک می‌کند تا تمامی مناطق محروم در استان خوزستان از سفر نفت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سهم مردم خوزستان از نفت فقط آلودگی هوا، آلودگی محیط زیست و بیماری‌های ناشی از آن است، افزود: وزارت نفت باید اقدامات بیشتری در حوزه درمان انجام دهد و با توزیع عادلانه بودجه مربوطه محرومیت را از چهره استان پاک کرد.

وی با بیان اینکه مردم استان خوزستان و دیگر مناطق نفت‌خیز باید از این قانون و وظیفه محوله به دوش وزارت نفت منتفع شوند، گفت: وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در این استان‌ها عمل کند تا جایی که مردم تأثیر آن را به خوبی در زندگی رفاهی، آموزشی، بهداشتی و... خود مشاهده کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجا که با پرداخت مطالبات استان خوزستان توسط وزارت نفت بسیاری از مشکلات و محرومیت‌های این استان رفع خواهد شد از آقای اوجی؛ وزیر نفت می‌خواهم با اجرای قانون، حق تضییع شده این مردم محروم را هرچه سریع‌تر ادا کند.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha