۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
استفاده از بودجه رفع نقاط حادثه‌خیز برای ساماندهی محور سامن- بروجرد
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

استفاده از بودجه رفع نقاط حادثه‌خیز برای ساماندهی محور سامن- بروجرد

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: محور سامن- بروجرد یکی از راه‌های شریانی پرترافیک کشور است که ردیف اعتباری ندارد و از بودجه رفع نقاط حادثه‌خیز برای ساماندهی آن هزینه شده است.

به گزارش بازار و به نقل از پایگاه خبری راه و شهرسازی همدان، ایوب اسدالهی گفت: چهارخطه کردن همدان - گل‌تپه - علیصدر به طول ۶۸ کیلومتر در بودجه ۱۴۰۱ ردیف دار شد و ۹۰ میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات ۳۳ کیلومتر این محورانجام شده است، عنوان کرد: از ابتدای بلوار آیت الله نجفی تا میدان حسن قشلاق در فاز اول اجرایی خواهد شد که ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن برآورد شده است.

وی با بیان اینکه پروژه چهارخطه کردن سامن- بروجرد به طول ۱۵ کیلومتر در سال مالی ۱۴۰۱ زیرعبور می‌رود، اضافه کرد: ۹ کیلومتر از این پروژه انجام شده و امسال نیز ۶-۷ کیلومتر در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: محور سامن- بروجرد یکی از راه‌های شریانی پرترافیک کشور است که ردیف اعتباری ندارد و از بودجه رفع نقاط حادثه‌خیز برای آن هزینه شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی محور نهاوند- آورزمان بیان کرد: هشت کیلومتر از این پروژه چهارخطه شده و ۲۵ کیلومتر از این محور باقی مانده که ۲۰ درصد پیشرفت دارد و ۹ کیلومتر پیمان نشده است.

اسدالهی با بیان اینکه این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: اگر اعتبار مورد نیاز این پروژه تخصیص یابد، ۲۵ کیلومتری که حادثه خیز است طی دو سال قابلیت اجرا دارد.

وی درباره چهارخطه کردن محور تویسرکان- کنگاور، افزود: این محور ۳۳ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر انجام شده و ۱۳ کیلومتر باقی مانده که در صورت تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha