۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
طرح جهش تولید در ایلام آغاز شد| اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

طرح جهش تولید در ایلام آغاز شد| اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان

ایلام- رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به آغاز طرح جهش تولید در ایلام، گفت: در این طرح تسهیلات ارزان قیمت به کشارزان پرداخت می شود.

آذرنوش عموزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان ایلام ۱۱۶ هزار هکتار آن دیم است، امسال برای دومین سال طرح جهش تولید با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اراضی دیم استان آغاز شده است.

وی گفت: کشاورزان استان سال گذشته از این طرح استقبال خوبی داشتند، به همین منظور با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی، طرح جهش تولید در دیم زارهای استان برای دومین سال متوالی اجرا می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: طرح جهش تولید از سال ۱۳۹۹ در ۱۵ استان اجرایی شد که هدف این طرح افزایش محصول در اراضی دیم است.

عموزاده افزود: این طرح در سال گذشته در سطح ۴۰ هکتار از زمین‌های دیم استان اجرا شد که امسال به ۷۰ هکتار افزایش یافته است.

وی یادآور شد: محصولاتی از قبیل گندم، جو، حبوبات و علوفه در سطح این اراضی کشت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام تامین امنیت غذایی، حفظ حاصلخیزی خاک و توسعه پایدار زمین‌های کشاورزی را از جمله مزایای طرح جهش تولید عنوان کرد و ادامه داد: در اجرای این طرح از کشاورزان با اهدای تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ادوات کشاورزی، استفاده از کودهای رایگان به صورت بذر مال و همچنین حضور مستمر و گسترده کارشناسان در سطح اراضی نیز حمایت خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha