۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
استعفای دارایی از سازمان غذا و دارو| بیگلر سرپرست جدید سازمان غذا و دارو ‌شد

استعفای دارایی از سازمان غذا و دارو| بیگلر سرپرست جدید سازمان غذا و دارو ‌شد

عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست استعفای دارایی رئیس سازمان غذا و دارو را پذیرفت و بیگلر را به عنوان جایگزین معرفی کرد.

بازار؛ گروه صنعت: بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعفای بهرام دارایی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو را پذیرفت و به عنوان سرپرست این سازمان محمود بیگلر را معرفی کرد.

گفتنی است بیگلر دارای سوابقی همچون معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، معاونت توسعه و مدیریت برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ریاست پارک فناروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیریت کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران و همچنین عضویت در هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی البرز است.

همچنین متن حکم انتصاب سرپرست سازمان غذا و دارو به این شرح آمده است:

«جناب آقای دکتر محمود بیگلر

عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

باسلام؛

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده به عمل آید. لذا باتوجه به استعفای جناب آقای دکتر بهرام دارایی، نظر به تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان"سرپرست سازمان غذا و دارو" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.»

شایان ذکر است بعد از حذف ارز ترجیحی و اجرای طرح دارویار، صنعت دارو و بازار دارویی کشور با مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، کاهش تولید برخی از شرکت های دارویی و به دنبال آن بروز برخی از کمبودهای دارویی مواجه شده است. داروهای معمولی همچون آنتی بیوتیک ‌ها که در گذشته در داخل کشور تولید می شد و حالا به گفته کارشناسان این حوزه باید برای جلوگیری از کمبود آن ها در داروخانه ها از طریق واردات تامین شوند.

البته مشکلات حوزه دارویی کشور فقط به سیاست های سازمان غذا و دارو در بحث قیمت گذاری محدود نمی‌ شود و سازمان ها و نهادهای بسیاری در این حوزه دخیل هستند که شامل بانک مرکزی، بیمه ها، سازمان برنامه و بودجه و غیره می‌ شود. با این حال طی ماه های اخیر بیشتر هجمه ها به این سازمان وارد شده و سیاست گذاری این بخش به خصوص در حوزه قیمت دستوری دارو زیر ذره بین قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha