۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
هزینه درمان بیماران خاص از ابتدای سال محاسبه شود
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

هزینه درمان بیماران خاص از ابتدای سال محاسبه شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: صندوق حمایت از بیماران خاص برای این راه اندازی می‌شود که یک نفر در ایران نباشد که درد بیماری صعب العلاج داشته باشد و پول درمان نداشته باشد.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابایی در آیین روز ملی بیمه سلامت و افتتاح صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج افزود: ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد برای این صندوق تدارک دیده شده است که سال آینده این تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: این اعتبار ویژه بیمارانی است که توان مالی ندارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۷ میلیون نفر در کشور بیمه نداشتند به همین علت ۶ هزار میلیارد تومان گذاشته شد تا این افراد بی بضاعت بیمه شدند و اقدام بزرگی بود که لازمه تشکیل این صندوق بود.

حاجی بابایی افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به بهداشت و درمان است که دولت مکلف است ماه به ماه پرداخت کند و این اعتبارات و سایر موارد ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسائل بهداشتی و درمانی در این دولت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: قانون خاص و صعب العلاج از اول فروردین ۱۴۰۱ است و بیماران که در ماه‌های قبل چند ده میلیون هزینه کرده‌اند حقی گردن بر نظام سلامت دارند و آنچه این بیماران پرداخت کرده‌اند باید تحت پوشش قرار گیرد.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha