۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
فقدان رقابت‌پذیری تولیدات داخلی سبب اشاعه قاچاق کالا می‌شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

فقدان رقابت‌پذیری تولیدات داخلی سبب اشاعه قاچاق کالا می‌شود

سمنان - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان درباره عوامل افزایش قاچاق در جامعه، گفت: فقدان رقابت‌پذیری تولیدات داخلی سبب اشاعه قاچاق کالا می‌شود.

حبیب الله خجسته پور در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به دلایل شیوع قاچاق کالا و ارز و راهکارهای مقابله با آن، بیان کرد: عوامل متعددی هستند که در رشد قاچاق موثرند که از جمله آن ها می توان به فقدان رقابت‌پذیری کالاهای تولیدی در بخش های مختلف با کالاهای خارجی مشابه نام برد.

وی با بیان اینکه این فقدان رقابت پذیری ریشه در مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی نیز دارد، بیان کرد: مشکلات متعدد سبب شده تا واحدهای تولیدی با موانع روبرو شوند در نتیجه رشد کافی را نداشته و همین امر می‌تواند سبب بروز فقدان رقابت‌پذیری شود.

بیکاری یک عامل ترویج دهنده قاچاق کالا

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه قاچاق نابود کننده تولید داخلی و اقتصاد کشور است، بیان کرد: در صورتی می توانیم به تولید رونق دهیم که بتوانیم به خوبی با قاچاق کالا مبارزه کنیم.

خجسته پور با بیان اینکه مقررات دست‌ و پاگیر اداری در برابر تولید کنندگان از دیگر عوامل ترویج قاچاق است، بیان کرد: بیکاری یکی دیگر از عوامل این پدیده شوم است چرا که معمولاً قاچاق پیشنهادی وسوسه‌کننده برای پولدار شدن یک شبه توسط افراد بیکار محسوب می شود لذا باید ریشه قاچاق را در بیکاری نیز جستجو کرد.

وی با بیان اینکه محدودیت واردات در برابر صادرات در کنار مسائلی مانند مشکلات ارزی و بازار های ارزی و .... از دیگر عوامل قاچاق کالا هستند، بیان کرد: شناسایی عوامل اشاعه دهنده قاچاق می تواند به ما در رفع و مقابله با آن کمک شایانی کند.

کد خبر: ۱۸٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha