۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
عشایر استان سمنان ۱۷ هزار تن شیر و لبنیات تولید کردند
طی سال ۹۸؛

عشایر استان سمنان ۱۷ هزار تن شیر و لبنیات تولید کردند

سمنان - مدیرکل امورعشایری سمنان با بیان اینکه عشایر این استان سهم بزرگی در تولید و اقتصاد دارند، گفت: این قشر در سال ۹۸ بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و انواع لبنیات تولید کردند.

مراد خادم در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به نقش عشایر در تولید استان سمنان، بیان کرد: عشایر این استان در سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن لبنیات و شیر تولید کردند که سهم قابل توجهی از تولید این محصولات در سطح استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه لبنیات تولیدی عشایر به دلیل فراوری و تبدیل دارای ارزش افزوده فراوانی هستند، بیان کرد: با توجه به سبک زندگی شهر نشین امروز لبنیات تولیدی عشایر به خصوص در پایتخت و شهرهای بزرگتر سمنان دارای بازار فراوانی است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه طبق برآورد ها تقریباً ۹۰ درصد از درآمد عشایر استان از محل دامداری و دامپروری تامین می شود، بیان کرد: سال گذشته شاهد تولید چهار هزار و ۱۰۰ تن کشک از سوی عشایر بودیم که توانست رقم مناسبی را به اقتصاد استان کمک کند.

خادم با بیان اینکه عشایر استان فقط دو دهم از جمعیت ۷۰۳ هزار نفری سمنان را شامل می شوند اما سهم آن‌ها از بازار لبنیات و تولید حتی بیشتر از بخش ها و شهرهای استان است، بیان کرد: حمایت از عشایر گامی بلند به سوی اشتغال، تولید و راه اندازی صنایع وابسته و تبدیلی و ... است.

وی گفت: در راستای حمایت از عشایر تسهیلات بانکی پرداخت می شود که در استان سمنان خوشبختانه این تسهیلات با همکاری خوب بانک ها به عشایر اعطا شده است.

مدیرکل عشایری استان سمنان ادامه داد: سال گذشته ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بر اساس بند ب ماده ۵۲ قانون دامی از محل درآمدهای صندوق توسعه ملی  برای عشایر استان تصویب شد که از این میزان ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جذب شد.

کد خبر: ۱۸٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha