۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
صادرات ۷۰۰۰ تن سیر از همدان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اوراسیا
معاون جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

صادرات ۷۰۰۰ تن سیر از همدان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اوراسیا

همدان - معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هفت هزار تن سیر به ارزش چهار میلیون دلار از همدان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اوراسیا صادر می شود.

به گزارش بازار؛ حسین فضلی از صادرات هفت هزار تن سیر از استان همدان خبر داد و اظهار کرد: میزان تولید سیر استان همدان در سال جاری ۴۴ هزارتن است که هفت هزار تن به ارزش چهارمیلیون دلار به کشور های حاشیه خلیج فارس و اوراسیا صادر شده است و مابقی بصورت تازه خوری،فراوری شده و سیر خشک استفاده شده است.

وی اظهار کرد: صادرات سیر در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته که دلیل آن بیشتر جنگ روسیه و اکراین که بازار هدف محصول سیر بوده، انجام قرارداد های تجاری گسترده چین و پاکستان و واردات سیر چینی و همچنین ورود حجم بسیار زیاد سیر از کشور چین به کشورهای همسایه به خصوص عراق با قیمت پایین تر از سیر تولیدی ایران بوده است.

وی اعمال تعرفه بالای کشور ترکیه جهت واردات سیر ایران و در نهایت بالا بودن هزینه تولید سیر درجه یک در داخل کشور را از دیگر دلایل برشمرد و گفت: مقرون به صرفه نبودن قیمت تمام شده سیر بسته بندی شده با قیمت جهانی و بازارهای هدف صادراتی نیز دخیل بوده است.

کد خبر: ۱۸۳٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha