۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
تقاضای تحقیق و تفحص درباره جلوگیری از صادرات کیوی کلید خورد
نماینده رضوانشهر در مجلس در گفتگو با بازار:

تقاضای تحقیق و تفحص درباره جلوگیری از صادرات کیوی کلید خورد

نماینده مردم رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی از تقاضای تحقیق و تفحص درباره جلوگیری از صادرات کیوی درکشور خبر داد.

حسن محمدیاری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار از تقاضای تحقیق و تفحص درباره جلوگیری از صادرات صنعت کیوی درکشور خبر داد.

وی بیان کرد: جلوگیری از صادرات کیوی و محدود کردن صادرات دقیقا در تقابل و تضاد با کشاورزان است و باید از این مسئله جلوگیری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این تحقیق و تفحص با محوریت جلوگیری از محدود کردن صادرات کیوی کلید خورده است، بیان کرد: تاکنون ۲۰ نماینده پای تقاضای تحقیق و تفحص از صادرات کیوی در کشور را امضا کرده اند.

نماینده مردم رضوانشهر در مجلس بیان کرد: باغات تالش به عنوان قطب تولید کیوی محسوب شده و باید در موعد زمانی مناسب شرایط صادرات کیوی فراهم شود و نباید از آن جلوگیری شود.

براساس آئین نامه داخلی مجلس ؛ هرگاه نماینده‌ای، تحقیق و تفحص در هریک از امور کشور را لازم بداند تقاضای خود را کتبی به هیأت رئیسه مجلس تسلیم نموده و هیأت ‏رئیسه ظرف چهل و هشت ساعت آن را به کمیسیون تخصصی ذی‏ربط جهت رسیدگی ارجاع می ‏نماید.

کمیسیون موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ وصول، اطلاعاتی را که در این زمینه کسب نموده در اختیار متقاضی یا متقاضیان قرار دهد.

در صورتی که متقاضی یا متقاضیان، اطلاعات کمیسیون را کافی تشخیص ندهند، کمیسیون موظف است ظرف یک هفته از متقاضی یا متقاضیان و بالاترین مقام دستگاه اجرائی ذی‏ربط دعوت کند و دلایل ضرورت تحقیق و تفحص و نظرات مقام فوق‌الذکر را استماع نماید و تا مدت ده روز گزارش خود را مبنی بر تصویب یا رد تقاضای تحقیق و تفحص به هیأت رئیسه مجلس ارائه دهد.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha