۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
ایجاد ۱۷۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

ایجاد ۱۷۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: ۱۷۲ هزار و ۶۳۰ فرصت شغلی با اختصاص ۱۰۹ هزار میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال اعتبار از ابتدای سال تاکنون برای مددجویان کمیته امداد و افراد نیازمند ایجاد شده است.

به گزارش بازار، مرتضی فیروزآبادی با بیان اینکه این میزان اشتغالزایی درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸۳ درصد در حوزه فرصت‌های شغلی و ۳۰۰ درصد در حوزه جذب تسهیلات رشد نشان می‌دهد، گفت: درحال حاضر ۱۳۴ هزار پرونده با مبلغ ۱۱۵ هزار میلیارد ریال آماده و در بانک‌های عامل، منتظر پرداخت تسهیلات هستند.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی تبصره ۱۸ گفت: برنامه مصوب این تبصره در سال ۱۴۰۰، ۷ هزار میلیارد ریال بوده است که ۹۴ درصد آن معادل ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال محقق شده، اما مصوب قانونی این تبصره، امسال که ۱۴ هزار میلیارد ریال است تاکنون پرداخت نشده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برخی استان‌ها در جذب تسهیلات خوب عمل کرده و برخی دیگر از استان‌ها از برنامه پیش‌بینی شده عقب هستند‏ گفت: استان‌های ایلام، سمنان، خراسان شمالی و بوشهر بهترین عملکرد را در جذب تسهیلات داشته‌اند، اما استان‌های تهران، قزوین و قم از برنامه پیش‌بینی شده در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب تسهیلات آن عقب هستند.

فیروزآبادی، توسعه زنجیره‌های تولید را راهبرد مهم این نهاد برای توانمندسازی مددجویان دانست و با بیان اینکه سال گذشته ۹۸ تن پیله ابریشم توسط این نهاد از مددجویان خریداری شده بود، گفت: امسال کمیته امداد، ۱۷۴ تن پیله‌تر معادل ۱۰ درصد کل تولید کشور را از ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار مددجو خریداری کرده که هر خانوار درآمد ۱۲۵ میلیون ریالی داشته اند.

وی زنجیره‌های تولیدی همچون دام و طیور، مشاغل دانش‌بنیان، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، توزیع پهپادهای سم‌پاش و پرورش متراکم ماهی را از اولویت‌های مهم این نهاد برای توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: راه‌اندازی ۴۰ هزار نیروگاه خورشیدی در منزل مددجویان و اقشار نیازمند، ایجاد ۴۰ هزار طرح دامداری و فروش تولیدات مددجویان در شبکه‌های اجتماعی از برنامه‌های دردست اقدام این نهاد برای مددجویان است.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha