۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
اجرای قانون طرح نهضت ملی مسکن از برنامه عقب است
نماینده مردم ملایر در مجلس:

اجرای قانون طرح نهضت ملی مسکن از برنامه عقب است

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه با شیوه فعلی مدیریت در حوزه نهضت ملی مسکن هدف گذاری‌های رئیس جمهور محقق نمی‌شود گفت: وزارت اقتصاد و بانک‌ مرکزی بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات مسکن کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه در رابطه با وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ ملایر به هیچ عنوان رضایت بخش نیست. علی رغم جلسات متعددی که بنده با وزیر راه، معاون شهرسازی وی و مدیران کل استانی برگزار کردم پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی سهم شهرستان ملایر از برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسیار پایین بوده و با تداوم روند فعلی با وجود عزم راسخ رئیس جمهور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرانجام مطلوب حاصل نمی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با جدیت بیشتری اجرای قانون جهش تولید مسکن را از مدیران کل خود در استان‌ها مطالبه کند، ادامه داد: با شیوه فعلی مدیریت در حوزه نهضت ملی مسکن هدف گذاری‌های رئیس جمهور محقق نمی‌شود. وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ رئیس جمهور بسیار عقب بوده و این عقب ماندگی به اعتماد مردم ضربه وارد می‌کند لذا سریعا باید برای جبران عقب‌ماندگی اقدامات لازم انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی به حوزه مسکن را یکی از چالش‌های جدی اجرای قانون جهش تولید مسکن دانست و اظهار کرد: بانک‌های عامل نه تنها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بلکه برای اجرایی سازی برنامه‌های دیگر دولت نیز همکاری اندکی دارند. البته آنها هم دلایلی از جمله محدودیت منابع دارند که باید توسط وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بررسی و راستی آزمایی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: وقتی در قانون بودجه حکم و تکلیفی را بر عهده بانک‌های عامل می‌گذاریم بدین معنی است که دولت تعهد کرده و بانک‌ها ملزم به اجرا هستند، اگر محدودیت منابع وجود دارد چرا دولت در لایحه بودجه موضوع را لحاظ کرده و انتظار ایجاد می‌کند. در این بخش تضاد وجود داشته و موجب نارضایتی مردم می‌شود. بنده معتقدم وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک‌ مرکزی باید به موضوع ورود کرده و بانک‌ها را مکلف به اجرای قانون کنند.

کد خبر: ۱۸۳٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha