۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
سوآپ فرآوردهای نفتی با کشورهای اسیای میانه بازی دو سر برد ایران
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطرح کرد

سوآپ فرآوردهای نفتی با کشورهای اسیای میانه بازی دو سر برد ایران

سالاری، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران، سوآپ فرآورده ها ی نفتی با کشورهای اسیای میانه را مزیت اقتصادی برای کشور دانست.

به گزارش بازار، جلیل سالاری گفت: در بحث سوآپ فرآورده های نفتی برنامه ریزی انجام شده تا بتوانیم از کشورهای اسیای میانه, روسیه و کشورهای دیگر که دارای این پتانسیل هستند حجم زیاد فرآورده را وارد کرده و معادل ان را در جنوب تهاتر و سواپ کنیم.

معاون وزیر نفت افزود: این کار برای ما هم مزیت اقتصادی و هم ارتباط درحوزه انرژی دارد و این مسئله در سیاست دولت پایه گذاری شده تا تمرکز به کشورهای همجوار باشد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی تصریح کرد : حوزه سوآپ فراورده های نفتی از جمله بنزین در گذشته مرسوم بوده و امروز هم تلاش دولت این است که از این ظرفیت با کشورهای همجوار با توجه به مزیت های سرزمینی که د اریم از آن استفاده شود.

جلیل سالاری تاکید کرد : با توجه به اینکه عمده تولید ات در حوزه انرژی ما در جنوب کشور است انتقال آن به نقاط شمالی کشور و بخصوص تهران که نزدیک به ۷۰ درصد مصرف در آنجا صورت می گیرد هزینه های مترتب در آن بالا است سوآپ فرآوردهای نفتی می تواند این هزنیه ها را کاهش دهد.

وی افزود: هر چقدر از منطقه شمال کشور فرآ ورد های نفتی را با استاندارهای منطبق با استاندار ملی وارد کنیم و در جنوب کشور تحویل دهیم باعث افزایش ارزش افزوده برای کشور می شود .

کد خبر: ۱۸۳٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha