۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
زیان خشکسالی و سرمازدگی برای باغداران اصفهانی| تولید سیب کاهش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

زیان خشکسالی و سرمازدگی برای باغداران اصفهانی| تولید سیب کاهش یافت

اصفهان - طایی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: در نیمه دوم فروردین امسال با کاهش دما و سرما روبرو شدیم و بسیاری از باغات سیب دچار مشکل شدند.

مصطفی طایی در گفت و گو با بازار افزود: سیب سمیرم عطر و طعمی دارد که باعث شده از اقصی نقاط جهان خواستار آن باشند و بر این اساس رشد صادراتی خوبی در سالهای گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه امسال دو موضوع باعث شد برداشت سیب کاهش یابد که یکی از این مسائل خشکسالی بود که به باغات بسیاری زیان وارد کرد، افزود: مشکل دیگر سرمازدگی بود که ضررهای زیادی را به کشاورزان وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی محصول سیب بهاره تاکید کرد: بیشتر کشاورزان زیر پوشش بیمه هستند اما بیمه بسیاری از آن‌ها کامل نیست و آن‌هایی هم که بیمه هستند، خسارتشان کامل پرداخت نمی‌شود و به همین خاطر امسال با مشکلات عدیده معیشتی روبرو شدند.

وی ادامه داد: از مسئولان درخواست داریم که از کشاورزان و باغداران که نقش مهمی در اقتصاد اصفهان ایفا می کنند، با توجه به خسارتهای وارد شده حمایت کنند.

طایی گفت: یکی از این راهکارها، پرداخت وام‌هایی با سود کم و در نظر گرفتن فرصت بیشتری برای کشاورزان به منظور بازپرداخت است تا بتوانند از این شرایط سخت گذر کنند.

کد خبر: ۱۸۳٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha