۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
مهمترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است نه کارخانه فولاد و پتروشیمی
معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد

مهمترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است نه کارخانه فولاد و پتروشیمی

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: مهمترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است و رئیس جمهور، وزیر­ و پرفسور شدن ربطی به محل زندگی ندارد چه بسا بسیاری از آنان از محلات کم درآمد برخاسته باشند.

به گزارش بازار، محمد مخبر در همایش اقدامات انجام شده در ۲۰۲۰ محله کم برخوردار که در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی این طرح را مدل‌دار بودن آن خواند و اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در عدم دستیابی به اهداف تعیین شده در طرح‌ها این است که نمی‌دانیم با چه چارچوب و مکانیسمی باید سمت اهداف تعیین شده حرکت کنیم. وقتی مدل نداریم از جای دیگر که نباید، شروع می‌کنیم و از جای دیگر سر در می‌آوریم و حتی ظرفیت‌هایمان هم قابل شناسایی نیست پس وقتی مدل نداریم با هزینه گزافی حرکت می‌کنیم و در پایان نیز به هدف مورد نظر دست پیدا نمی‌کنیم.

مخبر ویژگی دوم را روش انجام کار برشمرد و خاطرنشان کرد: روش ما حرکت جهادی است که این حرکت جهادی هم برای خدمت‌دهنده و هم خدمت‌گیرنده به مشخصه‌هایی نیاز دارد که نخستین آن از خودگذشتگی است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: فکر می‌کنیم کارخانه فولاد و کارخانه پتروشیمی برای کشور دارایی است، در حالی که برای هر کشوری، دارایی اصلی و غیرقابل قیاس با بقیه دارایی‌ها، نیروی انسانی است و هر کس که روی این زمینه راه می‌رود یک سرمایه است و باید استعدادیابی شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای استعدادیابی افراد در محلات کم برخوردار یادآور شد: عمده بزرگان ما از جایی برخاستند که فکرش را نمی‌کردیم.

مخبر با بیان اینکه یکی از خدمات مهم به مردم استعدادیابی از طریق آموزش است، گفت: در برخی از مناطق کشور مشکل جدی آموزش داریم و امیداوریم این نقص برطرف شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha