۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
تحقیق و تفحص از سازمان برنامه بودجه با محوریت جدید| انتفاع مناطق محروم از ۳ درصد فروش نفت چه شد؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس به بازار خبر داد

تحقیق و تفحص از سازمان برنامه بودجه با محوریت جدید| انتفاع مناطق محروم از ۳ درصد فروش نفت چه شد؟

ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس از تحقیق و تفحص از سازمان برنامه بودجه با محوریت جدید در مجلس خبر داد.

قاسم ساعدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ابعاد جدیدی از تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه بر مبنای دو اصل و دو موضوع جداگانه مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از اصول این تحقیق و تفحص درباره اعتبارات تخصیصی به استان خوزستان است. براین اساس دولتمردان در دولت قبل عنوان کرده بودند که در راستای فرامین مقام معظم رهبری که باید به خوزستان رسیدگی شود، مبالغی هنگفتی برای رسیدگی به خوزستان مطرح شده است، این در حالی است که ما چیزی در میدان عمل از تخصیص این منابع ندیدیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: موضوع دیگر این تحقیق و تفحص در زمینه اختصاص ۳ درصد از محل فروش نفت برای مناطق محروم و نفت خیز است که بنده استان خوزستان را در این بخش محور قرار داده بودم اما در نشستی که با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم اعضای این کمیسیون هم از من خواستند که این موضوع را ملی قلمداد کنیم و ما این تحقیق وتفحص را از استانی به ملی تبدیل کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال تحقیق و تفحص از اختصاص ۳ درصد از محل فروش نفت برای مناطق محروم و نفت خیز مربوط به استان خوزستان در دستور کار مجلس قرار گرفت اما پس از مشورت با دوستان هئیت رئیسه تصمیم بر این شد که این تحقیق و تفحص به صورت یکجا و به صورت ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم هویزه در مجلس بیان کرد: بنابراین این تحقیق و تفحص با عناوین « اختصاص ۳ درصد از محل فروش نفت برای مناطق محروم و نفت خیز» و همچنین « سرنوشت اعتبارات ویژه برای استان خوزستان» از سازمان برنامه و بودجه مطرح خواهد شد.

ساعدی پیش تر درباره تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه به بازار گفته بود که از سال ۱۴۰۰ تقاضای تحقیق و تفحصی را در زمینه سازمان برنامه و بودجه کشور آماده کرده بودیم.

این نماینده مجلس با اشاره به شروع فعالیت دولت جدید بیان کرد: این دولت متاسفانه جوابگوی برخی از آمارها و ارقام در زمینه تخصیص اعتبارات نبوده است.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس بیان کرد: در بسیاری از آمارها و ارقام در زمینه تخصیص اعتبارات ابهاماتی برای ما وجود دارد و ما به اصطلاح آدرسی از تخصیص این اعتبارات نداریم.

این نماینده مجلس با اشاره به محورهای این تحقیق و تفحص در کشور بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید مسیر تخصیص اعتبارات و شیوه هزینه کرد آنها را به ما اعلام کند و ما می کوشیم در راستای این تحقیق و تفحص این موارد را بررسی کنیم

این نماینده مجلس بیان کرد: برخی آمارو ارقام سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات حقیقتا به دور از انسجام بوده و غیر واقعی است.

کد خبر: ۱۸۳٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha