۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
قائم مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منصوب شد
با حکم رئیس سازمان راهداری؛

قائم مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منصوب شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طی مراسمی علی جعفری را به عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای معرفی کرد.

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که با حضور اعضای هیات عامل و معاونین ریاست و جمعی از مدیران ستادی این سازمان برگزارش شد، سازمان راهداری را یکی از مهم‌ترین سازمان‌های زیر مجموعه وزارت متبوع برشمرد و اظهار کرد: بالغ بر ۸۵ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در کشور از طریق بخش حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود و خدمات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به طور مستقیم با مردم سرو کار دارد از جمله حمل کالاهای اساسی از مبدا بنادر به مقصد شهرهای کشور، جابه جایی مسافران با ناوگان عمومی، نگهداری راه‌ها، رفع نقاط پرحادثه، ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح جاده‌ای از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ضمن تقدیر از خدمات مدیران و کارکنان این سازمان، انجمن های صنفی، رانندگان و راهداران در جابه جایی بالغ بر ۳ ونیم میلیون زائران اربعین حسینی، افزود: به رغم کمبود ناوگان مورد نیاز، جابه جایی سفرهای بازگشت زائران به نحو مطلوب و کمترین زمان معطلی زائران انجام شد و انتظار بر این است با آسیب شناسی مشکلات و کمبودها، برای سال آینده شاهد بهبود و افزایش ظرفیت جابه جایی باشیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در تدوین برنامه ها، علاوه بر نوسازی ناوگان، توسعه هم مورد نیاز است و به ارتقای بهره‌وری در فعالیت‌های بخش کمک می‌کند.

افندی‌زاده تأکید کرد: با توجه به طرح حمایت از صنایع داخلی در مجلس شورای اسلامی از وزارت راه و شهرسازی هم نظرخواهی شده است که سازمان هم باید در این زمینه بررسی و نظرهای کارشناسی ارائه دهد.

وی با اشاره به این که در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اقدامات توسعه‌ای انجام شده، بیان کرد: این روند باید از طریق تعامل خوب و ارتباط با کشورهای همسایه ادامه دار باشد و پیشنهاد می‌شود با تشکیل شورای حمل‌ونقل در سازمان، زمینه بهبود عملکردها فراهم شود.

افندی زاده با اشاره به نقش و سوابق فردی و مدیریتی قائم مقام جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را در پیشبرد و توسعه فعالیت‌های سازمان افزود: با حضور قائم مقام سازمان و با همدلی، هم فکری و همکاری در مجموعه مدیریتی این سازمان قطعا شاهد شکوفایی بیشتر و ارتقای بهره‌وری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، ‌ داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن اظهار خرسندی از حضور جعفری در بدنه مدیریتی این سازمان، گفت: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های این سازمان و تعدد پروژه‌های در دست اقدام، وی یاریگر و نقش موثری در پیشبرد امور ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با آغاز بارش‌ها و برودت هوا، نیروهای ستادی و استانی برای راهداری زمستانی آمادگی و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام نوروز امسال هم با افزایش ترددهای وسایل نقلیه در جاده ها مواجه هستیم که برنامه‌های خدمات‌رسانی از اکنون تدوین می‌شود.

امانی با اشاره به اقدامات شاخص این سازمان در دولت سیزدهم عنوان کرد: جابه‌جایی ۵۰۰ میلیون تن کالا، جابه‌جایی ۱۱۸ میلیون مسافر، ترانزیت ۹ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۱، اصلاح ۲۲۴ نقطه پرحادثه، نصب و راه اندازی ۴۷۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، توسعه بازارگاه‌های الکترونیکی بار و شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند، بخشی از این عملکرد است.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یکی هوشمندترین سازمان‌های کشور است
این گزارش حاکی است، ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از دانش بنیان‌ترین و هوشمندترین سازمان‌های کشور است، گنجی از داده و دانش انباشته‌ای در این سازمان وجود دارد که در سازمان دیگری دیده نمی‌شود.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بالاترین نقطه تماس ملی در کشور است، بیان کرد: جاده‌های کشور گذشته از اینکه محل خدمت رسانی به مردم است، یکی از مهم‌ترین آبروهای کارآمدی نظام است. اگر نظام بخواهد بخش جدی از کارآمدی خود را بیان کند با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌تواند مطرح کند.

اسلامیان با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با یک پنجم بودجه و هزینه‌ای که بر اساس کمترین استانداردها برای نگهداری جاده‌ها مورد نیاز است، از جاده‌های سراسر کشور نگهداری می‌کند، افزود: با این اعتبارات اندک، طوری جاده‌ها نگهداری می‌شوند که سطح کیفیت جاده‌های کشور در تراز جاده‌های کشورهای توسعه یافته بوده و این موضوع باعث افتخار و ثمره تلاش همکاران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

ارتباط با کشورهای همجوار و توسعه ترانزیت
علی جعفری مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ضمن سپاس از حضور جمعی از معاونین و مدیران وزارت راه و شهرسازی و سازمان در این جلسه، اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌ها در بدنه دولت و برنامه‌های دولت سیزدهم، آنچه انتظار می‌رود مدیریت و کارامدی است و لازمه این امر، شفافیت در کارها و نقد درون سازمانی است.

مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: با تمام توان در مسیر پیشبرد فعالیت‌های سازمان فعالیت خواهیم کرد، به موازات کمک کردن شفافیت و بدون تعارف کارکردن به منظور تسهیل در فرایند امور مورد انتظار است.

جعفری یادآور شد: همچنان که مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر توسعه روابط با کشورهای همسایه تاکید دارند در حوزه ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی به این توانمندی و استعدادهای وی‌ژه کشور باید توجه بیش از پیش شود.

وی افزود: در اجلاس شانگهای و وزرای حمل‌ونقل ۶ کشور توافقات خوبی انجام شد و عزم جدی برای توسعه روابط حمل‌ونقلی و ترانزیتی وجود دارد.

قائم مقام این سازمان خاطرنشان کرد: در بهبود عملکرد فعالیت‌ها در جاده‌ها و ناوگان عمومی، راهداران و رانندگان در گرما و سرما و در سخت ترین شرایط، حضور و فعالیت دارند و حتی در طول سال تعدادی از این عزیزان در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند و وظیفه سازمان در قبال این فداکاری‌ها، حمایت سازمانی، معیشتی و رفاهی این عزیزان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در پایان این مراسم، با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه، حکم انتصاب علی جعفری قائم مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، به وی ابلاغ شد.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha