۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
با اشتباهات رایج هنگام خرید کادو آشنا شوید!

با اشتباهات رایج هنگام خرید کادو آشنا شوید!

نمی توان کسی را پیدا کرد که از گرفتن کادو خوشحال نشود؛ به همین دلیل به جرأت می توان گفت که یکی از مهم ترین روش های خشنود کردن عزیزانمان دادن هدیه به آن هاست.

به گزارش بازار، نمی توان کسی را پیدا کرد که از گرفتن کادو خوشحال نشود؛ به همین دلیل به جرأت می توان گفت که یکی از مهم ترین روش های خشنود کردن عزیزانمان دادن هدیه به آن هاست. ولی این تنها یکی از مزایای هدیه دادن است، در واقع شما با تهیه یک کادو و اهدای آن در مناسبتی خاص یا به صورت اتفاقی به شخص مورد نظر، به او این پیام را می رسانید که تا چه میزان قدردان حضور او هستید و هم چنین از این طریق یاد و خاطره خود را در ذهن او ماندگار می کنید.

با این حال مواقع زیادی پیش می آید که ما نمی دانیم چه کادویی را برای فرد یا افراد مورد نظر خود تهیه کنیم تا بتوانیم به وسیله آن، حق مطلب را ادا کنیم و حتی گاهی در خرید کادوی مناسب دچار اشتباه می شویم؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در خصوص اشتباهات رایج هنگام خرید کادو بیشتر صحبت کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج هنگام خرید کادو

همان طور که گفتیم، بسیاری از افراد در خرید کادو با چالش هایی مواجه می شوند. با این حال در صورتی که بدانید چگونه این چالش ها را پشت سر بگذارید،  هیچگاه مرتکب اشتباه نخواهید شد. در ادامه به بررسی بیشتر اشتباهات رایج هنگام خرید کادو خواهیم پرداخت.

  • عدم تعیین هدف از خرید کادو

از مهم ترین اشتباهات رایج در تهیه و خرید کادو، عدم تعیین هدف است. حتماً باید به این نکته توجه داشته باشید که در بسیاری مواقع میان تمایلات ما در هنگام خرید کادو و اهدای آن به فرد موردنظر و همین طور کادو گرفتن،  با دیگر افراد تفاوت هایی وجود دارد. به عبارت دیگر، هنگامی که می خواهیم کادویی را تهیه کنیم باید به برخی از مهم ترین موارد دقت کنیم؛ به عنوان مثال آیا کادو را برای مناسبت خاصی مثلا برای هدیه سازمانی شب یلدا تهیه می کنید یا این که قصد دارید به طور اتفاقی به شخص مورد نظر خود هدیه دهید؛ هم چنین باید تا حدودی با سلیقه فرد مورد نظر آشنایی داشته باشید و ... .  این نکات می توانند هدف شما را از خرید کادو مشخص کنند و همین تعیین هدف باعث می شود که شما راحت تر و سریع تر اقدام به خرید کادوی مناسب کنید؛ بنابراین پیش از هرگونه اقدام ابتدا هدف خود از خرید کادو را مشخص کرده و سپس اقدام به سفارش و خرید آن کنید.

  • عدم توجه به علایق شخص دریافت کننده کادو

مگر می شود برای شخصی هدیه ای خرید بدون این که تا حدودی مطمئن بود که آن شخص هدیه را می پسندد؟ به طور کلی فلسفه کادو دادن، خوشحال کردن و بیان مراتب قدردانی و تشکر از دیگران است، بنابراین حتماً باید محصول یا خدماتی به عنوان کادو انتخاب شود که شخص دریافت کننده یا به آن نیاز داشته باشد و یا این که از داشتن آن کادو، احساس خوبی پیدا کند.

به عبارت دیگر، توجه به علایق و سلیقه های شخص دریافت کننده کادو،  کار شما را در خرید آن بسیار آسان خواهد کرد. در واقع در صورتی که به سلیقه افراد هنگام کادو دادن توجه داشته باشید؛ هیچ گاه دچار اشتباه نخواهید شد. بسیاری از اشخاص در هنگام دریافت هدیه ای که واقعاً آن را دوست دارند؛ خوشحال خواهند شد.

برخی دیگر از افراد به ارزش مادی هدیه اهمیت نداده و ارزش معنوی آن را در نظر می گیرند، به عنوان مثال تهیه یک دفترچه خاطرات یا درست کردن یک آلبوم یا حتی گیفت شب یلدا برای بسیاری از افراد بسیار با ارزش و منحصر به فرد است.

هدایای شب یلدای آراهنر

 

  • خرید بیش از اندازه کادو

یکی دیگر از اشتباهات رایج در کادو دادن این است که بسیاری از افراد به جای خرید یک کادوی مناسب، اقدام به خرید بیش از اندازه کادو می کنند. در این رابطه باید به این نکته توجه کنید که خریدن چند محصول به عنوان کادو، به این معنی نیست که شما حتماً کادوی خوب و مناسبی برای فرد مورد نظر خود تهیه کرده اید؛ در همین راستا، متأسفانه بسیاری از افراد به جای توجه به کیفیت محصولی که تحت عنوان کادو تهیه می کنند، سعی می کنند از چند محصول به عنوان کادو استفاده کنند که این موضوع هزینه بالایی را برای آن ها به دنبال خواهد داشت.

هم چنین بسیاری از افراد تصور می کنند؛ خرید کادوی گران قیمت با استقبال بیشتری از سوی شخص دریافت کننده کادو مواجه خواهد شد. در حالی که این موضوع باوری غلط است و صرفاً کادویی که فکر بیشتری برای خرید آن صرف شده باشد از ارزش بالاتری برخوردار است.

  • خرید کادوهای کوتاه مدت

منظور از کادوهای کوتاه مدت، هدایایی است که در مدت زمان کوتاه ارزش خود را از دست خواهند داد. همه اشخاص در هنگام دریافت کادو به هدیه هایی که برای آن ها کاربرد طولانی مدت تری داشته باشد؛ اهمیت می دهند. به عنوان مثال ممکن است کادویی سرگرم کننده را برای دوست خود تهیه کنید؛ هر چند که این کادو در هنگام گشودن می تواند برای او هیجان انگیز باشد ولی پس از مدتی کنار گذاشته خواهد شد. بنابراین بهتر است هدایایی که ارزش آن ها در بلند مدت هم از بین نمی رود؛ خریداری کنید. عدم توجه به این موضوع یکی دیگر از اشتباهات رایج در کادو دادن محسوب می شود.

نکات مهم هنگام خرید کادو برای اجتناب از اشتباه

برای پیشگیری از بروز اشتباه هنگام خرید کادو بهتر است؛ این نکات را مد نظر داشته باشید. توجه به این نکات می تواند به شما کمک کند تا هم سرعت بیشتری در خرید کادو داشته باشید و هم این که کادوی بهتری را خریداری کنید.

  • روش های خرید کادو

اولین نکته در خصوص روش های مختلف خرید کادو است. شما حداقل به دو روش حضوری و اینترنتی می توانید اقدام به انتخاب و خرید کادوی مناسب از جمله هدایای سازمانی کنید. به طور کلی، همیشه در خرید حضوری باید وقت زیادی را به جستجو در بازار اختصاص داد، به همین دلیل عده زیادی از افراد خرید اینترنتی کادو را به خرید حضوری ارجح می دانند. مضاف بر این که در خرید اینترنتی با انتخاب های متنوعی مواجه شده و امکان مقایسه را دارید.

هم چنین در روش خرید اینترنتی کادو، هزینه های اضافی مانند هزینه رفت و آمد و حمل و نقل را نیز متحمل نخواهید شد.

هدایای تبلیغاتی

  • در نظر گرفتن جنسیت و شخصیت فرد هدیه گیرنده

هنگام خرید کادو باید به جنسیت و شخصیت فرد دریافت کننده کادو توجه داشته باشید. ممکن است مخاطب شما دوست صمیمی، همسر یا یکی از آشنایان شما باشد؛ بنابراین هنگام خرید کادو برای این اشخاص باید با توجه به جنسیت و خصوصیات شخصیتی او کادویی را خریداری کنید. مسلماً هدایایی که برای زنان و دختران تهیه می کنید، باید با هدایایی که برای پسران و مردان تهیه می کنید متفاوت باشد؛ همین طور باید سن و سال و شان و شخصیت فرد دریافت کننده هدیه را هم در نظر بگیرید؛ به عنوان مثال هدیه ای که برای برادر خود تهیه می کنید، حتماً باید با کادویی که برای پدربزرگ یا استاد دانشگاه خود خریداری می کنید، متفاوت باشد.

سخن پایانی

یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط موثر با دیگران، اهدای کادو به آن هاست ولی همین کار هم برای بسیاری از افراد می تواند چالش برانگیز باشد و در هنگام تهیه کادوی مناسب دچار اشتباه شوند. ما در این مقاله سعی کردیم به برخی از اشتباهات رایج در هنگام تهیه کادو اشاره کنیم و روش هایی را برای پیشگیری از آن ها بیان کنیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha