۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
خرید دستگاه ویپ و نکات مهم در مورد آن

خرید دستگاه ویپ و نکات مهم در مورد آن

در سال ۲۰۱۴ کلمه "ویپ" در دیکشنری آکسفورد پس از محبوبیت بیش از اندازه این دستگاه، به رسمیت شناخته شد.

خرید دستگاه ویپ و نکات مهم درمورد آن

در سال ۲۰۱۴ کلمه "ویپ" در دیکشنری آکسفورد پس از محبوبیت بیش از اندازه این دستگاه، به رسمیت شناخته شد. ویپینگ امروزه به یکی از صنایع بزرگ تبدیل شده است و برندهای بسیاری تولیدات موفقی در این زمینه داشتند. اما این صنعت تنها به تولید ویپ و سیگار الکترونیکی خلاصه نمی‌شود، چرا که اگر اندک اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید، می‌دانید که این دستگاه تجهیزات بسیاری را شامل می‌شود.
شاید وارد شدن به دنیای ویپینگ برای افراد کمی سخت باشد چرا که قطعات و وسایل جانبی سیگارهای الکترونیکی ممکن است در نگاه اول سخت و پیچیده به نظر برسند. اما نگران نباشید شما می‌توانید با کمک مجموعه روکوویپ درباره تمامی این قطعات اطلاعات کاملی کسب کنید و آن‌ها را به ساده‌ترین روش خریداری کنید.
برای شروع لازم است بدانید که تمامی ویپ‌ها از سه جزء اصلی تشکیل شده‌اند: مخزن، باتری و ایجویس. در این مقاله ما قصد داریم نگاه کلی به ویپ و مشتقات آن داشته باشیم و نکات مهمی را درباره خرید سیگار الکترونیکی برای شما بازگو کنیم، حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آناتومی و بخش‌های مختلف ویپ

در بخش اول مقاله قصد داریم، شما را ابتدا با قسمت‌های مختلف ویپ آشنا کنیم تا در مرحله اول به عنوان یک خریدار بدانید که با چه چیزی روبرو هستید. همانطور که گفتیم ایجویس، مخزن و باتری سه بخش اصلی یک سیگار الکترونیکی هستند. در ادامه به شکل جزئی‌تری به اجزای یک دستگاه ویپ خواهیم پرداخت.

اتومایزر کویل ویپ

کویل یا اتومایزر یکی از بخش‌های اصلی و مهم دستگاه ویپ است. این بخش عملیات تبخیر را انجام می‌دهد. شکل و شمایل اتومایزر همانند یک سیم ‌پیچی است که داخل آن پنبه‌ای قرار گرفته است. در اصل این سیم پیچ می‌باشد که به دور پنبه پیچیده شده است. همزمان با استنشاق مصرف کننده، ایجویس انتخابی او درون این سیم پیچ گرم شده و کم کم تبخیر می‌شود.
این اتومایزرها بر اساس اهم کالیبره می‌شوند و هرچه این اهم کمتر باشد، شما به وات بیشتری برای گرم کردن اتومایزر و عملیات تبخیر نیاز دارید. هرگاه پنبه با جویس خیس شود با اتومایزر سریع شروع به تبخیر می‌کند.

دریپ تیپ

دریپ تیپ‌ها در جنس‌های مختلفی مانند پلاستیکی و فلزی موجود هستند. این قطعه در ویپ‌ها در واقع قسمتی است که لب برای استنشاق روی آن قرار می‌گیرد. دریپ تیپ‌ها اکثرا در برابر حرارت مقاوم هستند و قابلیت تعویض دارند. شما می‌توانید با توجه به مدل دستگاه و سلیقه خود، مدل مورد نظر خود را به مجموعه روکوویپ سفارش دهید.

باتری یا مودها

از پراهمیت‌ترین بخش‌های سیگارهای الکترونیکی باتری‌ها هستند. باتری و مودها در واقع انرژی مورد نیاز را برای اتومایزر تامین می‌کنند. ویپ‌های قلمی اکثرا به جای مود، دارای باتری هستند که معمولا شامل کنترل محدودتری بر وات، نسبت به مودها می‌شوند.

ایجویس

ایجویس در واقع مایعی الکترونیکی است که توسط اتومایزر و با انرژی که باتری انتقال می‌دهد، طعم بخارهای استنشاقی شما را تامین می‌کند. ایجویس‌ها دارای تنوع بسیار بالایی در برند و طعم می‌باشند و دست خریدار را برای انتخاب بسیار باز می‌گذارند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت روکوویپ، قیمت جویس مورد نظر خود را مشاهده کنید و در صورت تمایل، نسبت به خرید آن اقدام کنید.
در ادامه به ترکیبات کلی ایجویس‌ها به شکل خلاصه‌ای اشاره می‌کنیم:

گلیسیرین گیاهی
نیکوتین
طعم دهنده
پروپیلن گلیکول

نکته برای مبتدیان

اگر بار اولی است که از ویپ استفاده می‌کنید یا قصد خرید آن را دارید بهتر است نکاتی را درباره این دستگاه حتما به یاد داشته باشید. دستگاه‌هایی که شامل نکاتی که در پایین آمده‌اند را حتما قبل از خرید ویپ در ذهن خود بسپارید تا نتیجه بهتری پس از خرید بگیرید.  
دستگاه‌های با ولتاژ از پیش تعیین شده. (که اغلب فاقد نمایشگر بخار هستند)
کویل‌های آماده با اهم ۱ یا بالاتر.
تانک‌هایی که راحت‌تر پر می‌شوند.
اگر اصطلاحاتی مانند، قلم ویپ یا e-cigarette به گوشتان خورده است، تعجب نکنید چرا که تمامی این کلمات در واقع همان سیگار الکترونیکی یا ویپ هستند. تمامی سیگارهای الکترونیکی ساختار مشابهی دارند اما مانند باقی وسایل الکترونیکی، با بیشتر شدن آپشن‌ها و قابلیت‌ها، قیمت ویپ بالاتر می‌رود و ساختار نیز پیچیده‌تر می‌شود.  
در کل اگر برای اولین بار قصد خرید ویپ دارید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، با ما در ادامه برای معرفی این عوامل مهم همراه باشید.

سبک شما

سیگار الکترونیکی همچنان آدم می‌کشد/خرید و فروش آزاد عامل مرگ

جالب و ضروری است که بدانید، انواع ویپ‌ها شامل سبک و استایل‌های متفاوتی می‌شوند. سبک‌های دهان به ریه، یا ریه به شکل مستقیم، از انواع این سبک‌ها هستند. در واقع این سبک‌ها گویای نحوه انتقال بخار به ریه هستند، بهتر است قبل از خرید ویپ خود درباره این مورد نیز، فکر کنید و با توجه به آن برای خرید خود تصمیم‌ گیری کنید.

نیکوتین

میزان نیکوتین ویپ‌ها قابل کنترل هستند، برای شروع ویپینگ لازم است میزان نیاز و واکنش بدن خود به نیکوتین را بدانید و با توجه به آن، مقدار نیکوتین ویپ خود را تنظیم کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید، چرا که استفاده بیش از اندازه نیکوتین می‌تواند اعتیاد آور باشد و عوارض متعددی داشته باشد.

کیت مبتدیان

یک پیشنهاد ویژه برای مبتدیان! جالب است بدانید اکثر شرکت‌ها برای جذب مشتری بیشتر و آشنا کردن آن‌ها با ویپینگ، کیت‌هایی را مخصوص مبتدیان ارائه می‌دهند. این کیت‌ها که شامل، یک مخزن، باتری و چند سیم پیچ هستند، بهترین گزینه برای تازه‌واردان دنیای ویپینگ هستند و تجربه متفاوتی را برای آن‌ها رقم می‌زنند.

انتخاب بهترین ایجویس برای مبتدیان

بهترین انتخاب برای ویپرهای جدید، سالت نیکوتین است. سالت نیکوتین در واقع نوعی ایجویس است که بین ۲۰ تا ۲۵ میلی گرم موجود می‌باشد. یک جویس با قدرت بالا برای شروع پیشنهاد می‌شود، البته به شرطی که تنظیم نیکوتین و طعم دلخواه خود را در نظر بگیرید.
اما اگر از قبل سیگار عادی را استنشاق می‌کردید، پیشنهاد می‌کنیم با نیکوتین بالا شروع به استفاده از ویپ کنید. اگر پس از استنشاق جویس، احساس کردید ضربه‌هایی که به گلو وارد می‌شوند ناخوشایند هستند، حتما مقدار نیکوتین را کاهش دهید.  

انواع طعم مایع‌های الکترونیکی از مواد طبیعی و مصنوعی بدست می‌آیند، شما می‌توانید انواع طعم‌های مواد غذایی و یا نوشیدنی‌های متفاوت را نیز امتحان کنید. قطعا بین صدها طعمی که در سراسر جهان وجود دارند شما طعم جویس مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد، پس نگران نباشید، چرا که انواع برندها با تنوع بالای طعم‌ها سعی در راضی نگه داشتن تمامی سلیقه‌ها دارند.

عمر دستگاه ویپ چقدر است؟

بهتر است دستگاه ویپ را به تلفن همراه تشبیه کنیم. قطعا تلفن همراه شما دوست ندارد زمین بخورد، خیس شود یا در معرض دمای بالا و گرمای زیاد قرار بگیرد. هر چه شما بیشتر این موارد را رعایت کنید و مراقب دستگاه ویپ خود باشید، قطعا دوام و طول عمر سیگار الکترونیکی شما نیز بیشتر می‌شود.

لازم است بدانید که باتری‌های مدل ۱۸۶۵۰ در مقایسه با سایر باتری‌ها، طول عمر بیشتری دارند. این باتری‌ها به نسبت حجیم هستند و سایز کوچکی ندارند. اگر می‌خواهید طول عمر باتری خود را بالا ببرید استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود. همچنین اگر وات باتری را بالا ببرید، عمر آن نیز بیشتر می‌شود.

کلام آخر
همانطور که متوجه شدید، ویپینگ فناوری جدید و پرطرفداری می‌باشد که امروزه رونق یافته است. این فناوری جدید به بهترین راه ترک سیگار نیز تبدیل شده است و خیلی‌ها نیز برای کنار گذاشتن سیگار، شروع به استنشاق آن می‌کنند. ویپ‌ها به دلیل عدم سوزاندن تنباکو به تفریح بی‌ضرر علاقمندان نیکوتین تبدیل شده است.
در این مقاله ابتدا با اجزای مختلف سیگار الکترونیکی آشنا شدید و متوجه شدید که تمامی این قطعات به دلیل وظایف حیاتیشان، پراهمیت هستند و یک ویپر حتما باید به تعویض و رسیدگی به این قطعات نیز توجه داشته باشد. امیدواریم مطالب گفته شده مفید واقع شده باشند.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha