۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
۲۷۸ هکتار زمین برای مسکن ملی شرق استان سمنان تامین شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۷۸ هکتار زمین برای مسکن ملی شرق استان سمنان تامین شد

شاهرود- عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه ۲۷۸ هکتار زمین رای اجرای طرح مسکن ملی در شاهرود و میامی تامین شده است، گفت: ۹۵ هکتار از این میزان، در شورای عالی مسکن کشور، مطرح است.

امیر عمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره گلایه‌های مردم به خصوص مردم شهرستان میامی درباره طرح اقدام ملی مسکن، تاکید کرد: طرح مسکن ملی در شرق استان سمنان در زمره تاکیدات رئیس جمهور است که جلسات مکرر در استاندرای شکل می‌گیرد و پیگیری‌های خوبی نیز در این ارتباط صورت گرفته که از جمله آنها می توان به تامین زمین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تامین ۲۲۳ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در شرق استان سمنان (شاهرود و میامی) در برنامه چهار ساله مطرح بود که ۱۸۳ هکتار آن تاکنون تامین شده است، افزود: ۹۵ هکتار زمین دیگر در شاهرود و میامی در شورای‌عای مطرح است که با تصویب آن ۲۷۸ هکتار زمین برای مسکن ملی در شرق استان سمنان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه میزان واحد هایی که قرار است در چهار سال در شاهرود و میامی ساخته شود، ۹ هزار و ۸۲۵ واحد است که ۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر برای این تعداد واحد ثبت نام کرده‌اند، بیان داشت: پنج هزار و ۵۴۳ نفر از کل متقاضیان تشکیل پرونده داده و متقاضیان فعال محسوب می‌شوند.

تامین ۲۲۳ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در شرق استان سمنان (شاهرود و میامی) در برنامه چهار ساله مطرح بود

عمیدی با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۶۳ نفر واریز وجه ۴۵ میلیون تومانی اولیه را داشته‌اند، ابراز کرد: در شهرهای میامی، بیارجمند و کلاته خیج برابر تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی داشته، زمین ها به صورت ویلایی در اختیار مردم زمین قرار گرفته است. برای مثال در میامی ۱۹۱ واحد زمین تحویل بنیاد مسکن شده اما ۱۴ نفر فقط متقاضی این طرح هستند که منتظر هستیم تا بنیاد مسکن کار تحویل زمین را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در شرق استان سمنان ساخت یک هزار و ۶۴۲ واحد آغاز شده است، تاکید کرد: بر حسب میزان وجه واریزی مردم، کار ساخت و ساز مسکن در شهرستان‌های شاهرود و میامی آغاز و به خوبی پیش می رود اما در شهر میامی که برخی نارضایتی‌هایی نیز از سوی مردم مطرح شده، کار ساخت و ساز مسکن، به صورت خودمالک است یعنی فرد باید به بنیاد مسکن مراجعه کند تا زمین را تحویل و ساخت و ساز را آغاز کند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بیان کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، مردم خودشان زمین را از بنیاد مسکن تحویل می‌گیرند و عملیات ساخت آن را آغاز می‌کنند و مسکن و شهرسازی صرفاً موضوع تامین زمین را دارد.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha