۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
رونمایی از ۹۵ بذر اصلاح شده و تاکید بر اصلاح نژاد دام سبک
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

رونمایی از ۹۵ بذر اصلاح شده و تاکید بر اصلاح نژاد دام سبک

­وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از تلاش محققان ایرانی برای تولید و معرفی ۹۵ بذر اصلاح شده جدید، از سازمان تحقیقات خواست اصلاح نژاد دام سبک را نیز در دستورکار قرار دهد.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد امروز یکشنبه اول آبان ۱۴۰۱ در همایش روز جهانی غذا، جایگاه فعلی کشاورزی و تامین مواد غذایی کشور را مرهون تلاش‌های پژوهشگران کشور در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خواند و گفت: بزودی این سازمان از ۹۵ بذر اصلاح شده جدید رونمایی خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود از پژوهشگران کشورمان خواست در زمینه اصلاح نژاد دام سبک، به ویژه گوسفند نیز فعالانه وارد شوند تا فشار و توقعات از دام عشایر کاهش یابد.

ساداتی نژاد گفت: همانگونه که در صنعت مرغ این روند رخ داده و ما تولید میلیونی داریم و از سوی دیگر، در زمینه تولید گوشت گوساله نیز پیشرفت‌های فروانی رخ داده است، لازم است در زمینه تولید گوشت دام سبک هم اصلاح نژاد صورت گیرد.

وی افزود: از آنجایی که گوشت گوسفند، از جمله پر مصرف‌ترین گوشت‌ها در کشور ماست، لازم است که محققان ما در این زمینه وارد عمل شوند و مدت زمان پروار شدن دام را به ۹۰ روز کاهش دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر دام عشایر به عنوان اصلی‌ترین منبع تولید گوشت گوسفند در کشور مطرح است، به مشکلات این نوع تمرکز اشاره کرد و گفت: در صورت تولید گوشت قرمز گوسفندی در دامداری‌های سالنی، فشار از دام عشایری برداشته شده و ارزش دام آن‌ها به عنوان محصولی خاص افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۸۲٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha