۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
بومی‌سازی سوپر خنک کننده موتورهای صنعتی در شرکت ملی حفاری اهواز
انحصار غربی‌ها شکست

بومی‌سازی سوپر خنک کننده موتورهای صنعتی در شرکت ملی حفاری اهواز

اهواز - رئیس مهندسی کالا و ماشین‌آلات مکانیک مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری اهواز گفت: سوپر خنک‌کننده ای‌ال‌سی مخصوص موتورهای صنعتی و حمل‌ونقل با هدف افزایش بازدهی کاری موتورها از سوی پژوهشگران شرکت ملی حفاری ایران طراحی و بومی‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از شرکت ملی حفاری اهواز، اصغر صادق ‌آبادی با اشاره به بومی‌سازی سوپر خنک‌کننده ای‌ال‌سی اظهار کرد: این ماده با حمایت مدیریت امور مهندسی شرکت به مرحله تولید رسیده است.

وی افزود: این ماده در انواع موتورهای (caterpillar, deutz,oem و ...) کاربرد دارد و در انحصار شرکت‌های غربی است؛ این ماده به دلیل انتقال حرارت عالی، بازدهی کاری موتورها را افزایش می‌دهد.

رئیس مهندسی کالا و ماشین‌آلات مکانیک مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری توضیح داد: در فرمولاسیون سوپر خنک‌کننده ای‌ال‌سی از نانوبازدارنده‌های خوردگی و ضدرسوب‌های جدید استفاده شده و به همین دلیل عمر مفید موتورها را افزایش می‌دهد.

صادق آبادی ادامه داد: ماده بومی‌سازی شده با محیط زیست سازگاری دارد و با تلاش‌های انجام شده هم‌اکنون در کشور قابل تولید است.

وی با اشاره به اینکه مزیت اصلی محصول طراحی ‌شده نسبت به نوع خارجی آن تناسب با اقلیم منطقه و گرمای بالای هواست، تاکید کرد: اجرای این پروژه دو سال به طول انجامید و همه هزینه آن از سوی پژوهشگران تامین شده است.

کد خبر: ۱٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha