۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵
با چالش نقل و انتقال پول روبرو هستیم| به دلیل مسئله برندینگ به هیچ عنوان از کیفیت کالا کم نمی‌کنیم
مدیر فروش شرکت کِلار در گفتگو با بازار؛

با چالش نقل و انتقال پول روبرو هستیم| به دلیل مسئله برندینگ به هیچ عنوان از کیفیت کالا کم نمی‌کنیم

مدیر فروش شرکت کِلار گفت: ظرفیت تولید ما می‌تواند به مراتب فراتر هم برود یعنی تقریبا یک ظرفیت دو برابری داریم، اما اوضاع اقتصادی نامناسب و کشش بازار می‌طلبد که ظرفیت مان را محدود کنیم.

فرهاد محمدی مدیر فروش شرکت کِلار در گفتگو با بازار در ابتدا با اشاره به مواد اولیه بیان کرد:تقریبا ۸۰ درصد از مواد اولیه تولید کفش ما داخلی است یعنی چرم داخلی، PU کفش وارداتی است و به طور کلی صفر تا صد کار از تولید محصولات ایرانی است.

محمدی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تحریم ها چگونه تجهیزات تزریق را بروزرسانی می کنند، گفت: از سال ۱۳۵۹ که شرکت ما تاسیس شد تجهیزاتی را وارد کارگاه شد که در حال حاضر هیچ کارخانه ای در صنعت خاورمیانه هم چنین تجهیزاتی ندارد. یعنی تولید کفش ما به وسیله رباتی به نام دِسپام انجام می‌شود.هر کفش دو تزریق میخورد یعنی دو تزریق PU یا یک PU و TPU که بستگی به استفاده مصرف کننده دارد که این ربات هر دو تزریق را به صورت پیوسته و هم زمان انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: اگر شما شرکت ها و کارخانه های دیگر را مشاهده کنید، ابتدا لایه اول را تزریق می‌کنند سپس لایه دوم اما ربات ما دو تزریق را هم زمان انجام می دهد. در بحث بروزرسانی هم کفش های ما تحت لیسانس uvex آلمان تولید می شوند. مهندسان آلمانی هر از چند گاهی به ایران می‌آیند و دستگاه های ما را چک می کنند اگر ایراد و نقصی داشته باشد برطرف می‌کنند.

مدیر فروش شرکت کِلار با بیان اینکه بازار چرم دچار نوساناتی شده به مشکلات در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: یک مقداری تهیه چرم دشوار شده از این بابت که بازار ملتهب است عملا بسیاری تصمیم به فروش نمی گیرند یعنی صبر می کنند که شاید شرایط اقتصادی بر وفق مراد آنها شود و سپس فروش داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر هم بخواهیم چرم را وارد کنیم باید از کشوری مانند ترکیه که در صنعت چرم صاحب نام است وارد کنیم اما بحث مراودات مالی و تحریم های بانکی آزار دهنده است.

محمدی در خصوص ظرفیت تولید و افزایش ظرفیت مجموعه خود، عنوان کرد: حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر در کارخانه ما مشغول به کار هستند و در شرایط فعلی روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ جفت کفش تولید می‌کنیم. در دفتر شرکت ما حدود ۲۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و در دفتر فروش هم ۵-۴ نفر و در کل حدود ۱۰۰ نفر کنار شرکت ما در حال فعالیت هستند.

وی افزود: به جرات می توان گفت که ظرفیت تولید ما از این مقدار می‌تواند به مراتب فراتر هم برود یعنی تقریبا یک ظرفیت دو برابری داریم، اما اوضاع اقتصادی نامناسب، کشش بازار می‌طلبد که ظرفیت مان را محدود کنیم یعنی از این ۷۰۰ جفت ما می توانیم با همین زمان و دستگاه روزی ۱۲۰۰ جفت تولید داشته باشیم اما خب کشش بازار این اجازه را به ما نمی‌دهد.

فرهاد محمدی با اشاره به رقابت در بازار کفش و بازار داخلی، اظهار کرد: همانطور که عرض کردم ما تحت لیسانس یووکس آلمان هستیم یعنی مراودات ما با یووکس آلمان از سال ۵۹ تا ۸۲ انجام می‌شد.یعنی کفش صادر می کردیم برای آنها و محصولات آنها هم برای ما ارسال می‌شد اما از سال ۸۲ که تحریم های بانکی سخت تر شد مراودات ما به این صورت شد که قالب از سمت یووکس می‌آمد کفش تولید می‌کردیم و تحویل می‌دادیم ولی پولی رد و بدل نمی‌شد یعنی برای این درآمد ما از یووکس عینک، کلاه یا محصولات ایمنی دیگری وارد می‌کردیم و بخاطر تحریم های بانکی ما نمی‌توانستیم پول وارد کنیم.

وی افزود: در بازار رقابتی، رقابت زمانی پیش می‌آید که دو رقیب هم تراز یکی بالاتر و دیگری پایین تر باشد می شود رقابت را ایجاد کرد، اما در شرایط فعلی اختلاف قیمت ها مطرح است؛ یعنی الان کار فرما طبق عرف اصولی به جیب خود نگاه می‌کند یک سری درآمد ها و هزینه ها برای خود دارد.

محمدی ادامه داد: بازار کشش ندارد، کفش های ما ارزان قیمت نیستند اما نسبت به کیفیت قیمت مناسبی دارند، لذا ایجاب می کند که کارفرما به سمت کفش های ارزان قیمت برود اما این بازار، یک مقداری بازار را برای ما زننده کرده و به کسب و کار ما آسیب زده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خارجی ندارد، گفت: ما از سال ۵۹ تا ۸۲ صادرات داشتیم اما از سال ۸۲ بخاطر تشدید تحریم های بانکی صادرات محدود تر شد یعنی عملا به صفر رسید.

مدیر فروش شرکت کلار در پاسخ به اینکه می توانید با کیفیت های خارجی مانند چین که بازار جهان را در اختیار دارد به لحاظ بازاری رقابت کنید، عنوان کرد: هزینه ها در تعیین قیمت دخیل هستند یعنی مواد اولیه را که بالا بگیرید و حقوق نیروی انسانی را بالا پرداخت کنید در نتیجه کفشی با قیمت بالاتر می‌خرید.در مسئله برندینگ مخصوصا شرکت ما که این مورد را رعایت می‌کند هیچ زمان از کیفیت کفش کم نمی‌کند.
وی در پایان گفت: بسیاری به ما پیشنهاد دادند که از چرم درجه دو استفاده کنیم که قیمت پایین تر بیاید اما مسئله برندینگ این اجازه را به ما نمی دهد، اما در بازار خارجی چون روابط بیشتر است و این محدودیت هایی که برای ما موجود است، را ندارد هزینه تولیدشان پایین تر است در نتیجه رقابت عملا برای ما سخت می‌شود.
کد خبر: ۱۸۲٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha