۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
تشریح سازوکار اسقاط خودروهای داخلی و وارداتی| ورود خودروهای نو منوط به اسقاط خودروهای قدیمی است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

تشریح سازوکار اسقاط خودروهای داخلی و وارداتی| ورود خودروهای نو منوط به اسقاط خودروهای قدیمی است

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اینکه تاکید روی اسقاط خودروها همچنان وجود دارد؛ یعنی تازمانی که اسقاط و برگه اسقاط وجود دارد، ورود خودروهای نو منوط به اسقاط خودروهاست.

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به لایحه اصلاح قانون اسقاط خودروهای فرسوده در مجلس که کلیات ان به تصویب رسید، بیان کرد: اتفاقی که قرار است در این لایحه رخ دهد از این قرار است که به ازای هر ۴ خودروی تولید داخل باید یک خودرو اسقاط شود.

وی بیان کرد: دولت در این لایحه تاکید داشته است در صورتی که پس از تولید چهار خوردو برگه اسقاط وجود نداشت، خودروسازان با پرداخت مبلغی پول به صندوقی شماره گذاری را انجام دهند تا تولید در این بخش متوقف نشود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: از این رو صندوق تعبیه شده پیگیر امور اسقاط خودروها خواهد بود و در این بخش ماموریتی برعهده خواهد گرفت.

طاهری اظهارکرد: در این بخش سه اقدام مدنظر قرار می گیرد اولا اینکه تاکید روی اسقاط خودروها همچنان وجود دارد؛ یعنی تازمانی که اسقاط و برگه اسقاط وجود دارد، ورود خودروهای نو منوط به اسقاط خودروهاست و اگر برگه اسقاطی پیدا نشد و یا اخلالی در آن ایجاد شد، تولید کننده معطل نماند.

وی بیان کرد:در این شرایط وقتی خودروساز یک و نیم درصد خودروی اسقاطی را به صندوق تعبیه شده وارد کرد، وزارت صمت با اولویت، موتور سیکلت که بیشترین الایندگی را داراست و بعد حمل و نقل عمومی – تاکسی و اتوبوس- شروع به اسقاط کردن این موارد از طریق منابعی که در صندوق مذکور پیش بین شده، می کند.

وی بیان کرد: البته این اسقاط حالا یا با تسهیلات و یا کمک بلاعوض باشد و یا خیر، فرمت این موضوعات در آئین نامه اجرایی در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در زمینه اسقاط خودروهای وارداتی بیان کرد: در این بخش همچنان فرمول شماره گذاری منوط به اسقاطی است که قبلا بوده است؛ یعنی این موضوع بستگی به میزان مصرف آن خودرو دارد که اگر زیاد باشد باید تعداد خودروی بیشتری را اسقاط کنیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha