۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
تعادل قیمت در بازار مرغ مستلزم حمایت همزمان از مرغداران و مصرف‌کنندگان
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تعادل قیمت در بازار مرغ مستلزم حمایت همزمان از مرغداران و مصرف‌کنندگان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: آن سوی بازار گوشت مرغ، مصرف کنندگان هستند که قدرت خرید آنها تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: بعد از حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت خوراک دام و طیور شاهد افزایش هزینه تمام شده گوشت مرغ بودیم که بر اساس برآوردهای انجام شده نرخ ۶۰ هزار تومانی برای این محصول تعیین شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شده بود پس از حذف ارز ترجیحی کالابرگ الکترونیک در اختیار مردم قرار بگیرد، ادامه داد: در ابتدای تصمیمات اتخاذ شده در زمینه مردمی سازی یارانه‌ها شاهد کاهش میزان خرید و در ادامه کاهش قیمت مرغ بودیم و مرغ با قیمت حدود ۴۰ هزار تومان در بازار توزیع می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه افت قیمت گوشت مرغ پس از حذف ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی باعث شد تا بخشی از مرغداران با زیان سنگین مواجه و از چرخه تولید خارج شوند، عنوان کرد: آن سوی بازار گوشت مرغ، مصرف کنندگان هستند که قدرت خرید آنها تا حدودی کاهش پیدا کرده است. باید در شرایط فعلی به صورت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حمایت کنیم تا بازار به تعادل دست پیدا کند.

علیزاده برمی با بیان اینکه تا جای ممکن باید تولید مرغداران را از طریق دامدار کارت، تسهیلات ارزان قیمت و تامین سرمایه درگردش حمایت کرد، گفت: اگر بخش تولید از بین برود محصولی برای توزیع و تامین نیاز بازار وجود ندارد. با زمینه سازی‌ها باید شرایط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده گوشت مرغ را به تعادل برسانیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha