۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه حمل‌ونقل هوشمند

معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه حمل‌ونقل هوشمند

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در جلسه مشترک با وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان، توانمندی‌های ایران در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترکی که با وزیر صنعت و فناوری‌های نوین تاجیکستان، طی سفر به این کشور برگزار شد، به معرفی توانمندی‌های کشور در حوزه حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای و ریلی فناوری‌های لجستیک پرداخت.

در این جلسه وزیر تاجیکستان با ابراز آمادگی و علاقمندی به منظور استفاده از مسیر ایران در حوزه ترانزیت، برای بررسی مسیر ایران در شمال_ جنوب و شرق_ غرب و آشنایی با امکانات و هزینه‌ها، نمایندگانی معرفی کرد تا با استفاده از مسیر ایران فناوری و تکنولوژی‌های مورد نیاز خود را به تاجیکستان منتقل کنند.

همچنین در ادامه این جلسه، وزیر صنعت و فناوری‌های نویت تاجیکستان نسبت به استفاده از از پیشرفت‌های کسب شده توسط ایران در حوزه حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای و ریلی و لجستیک ابراز علاقه کرد.

مقرر شد هیأت تاجیکی در روزهای آینده برای بررسی این موارد سفری به ایران داشته باشند و از پروژه‌های حمل‌ونقل کشور بازدید کنند.

گفتنی است، وزیر نقلیات تاجیکستان از وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات همراه برای حضور در مراسم افتتاح کریدور حمل‌و نقل ترکیبی تاجیکستان، ازبکستان ترکمنستان ایران و ترکیه، دعوت کرده بود که در پاسخ به این دعوت معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به همراه تعدادی از مدیران این مجموعه به شهر دوشنبه سفر کرده و در حاشیه این سفر دیدارها و جلساتی با مدیران حمل‌ونقل کشور تاجیکستان ترتیب دادند.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha