۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری با شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش تولید نفت
وزیر نفت اعلام کرد

انعقاد قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری با شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش تولید نفت

اوجی، وزیر نفت گفت: با راهکارهای مناسبی که نمایندگان مجلس از شهریورماه سال ۱۴۰۰ داشتند خوشبختانه تمامی حواله های قیر که صادر شده بود توسط دستگاه اجرایی جذب شده است.

به گزارش بازار، جواد اوجی در پایان نشست با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در رابطه با اختصاص قیر به دستگاه های مختلف برگزار شده بود، اظهار کرد: با راهکارهای مناسبی که نمایندگان مجلس از شهریورماه سال ۱۴۰۰ داشتند خوشبختانه تمامی حواله های قیر که صادر شده بود توسط دستگاه اجرایی جذب شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز آقای نیکزاد و رضاخواه زحمات فراوانی در این رابطه کشیدند و ایراداتی که به بحث دو فوریت قانون بودجه گرفته شده بود رفع شده و آئین نامه آن نیز در دولت بررسی می شود لذا ما منتظر تصویب آئین نامه نماندیم و با توجه به تعامل خوب با مجلس، در این ۶ ماه اخیر همه حواله های سال گذشته را توسط پالایشگاه ها اجرایی کردیم.

اوجی بیان کرد: بحث مربوط به سهمیه حواله قیر سال ۱۴۰۱ که آقای نیکزاد هر دو ماه یکبار جلساتی را با وزارت نفت و دستگاه های اجرایی برگزار می کنند تا تعهدات مربوطه بررسی شود، امروز هم وزارت نفت به عنوان تامین کننده و دستگاه های دیگر نیز به عنوان اجرا کننده رضایتمندی خود را در این رابطه ابراز کردند.

وزیر نفت اظهار کرد: امسال تعداد شرکت های دانش بنیان که در حوزه صنعت نفت فعال هستند از ۱۵۰ شرکتی که در اوایل سال جاری وجود داشتند به ۵۴۰ شرکت رسیدند و وزارت نفت تمامی نیازهای خود در حوزه کالا، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها را احصا کرده و فراخوان هم دادیم تا شرکت های توانمند دانش بنیان در این پروژه ها مشارکت کردند.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: ۷۰۰ حلقه چاه نفت را شناسایی کرده ایم که کم بازده هستند، از این رو قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار منعقد خواهد شد تا ۵۴ شرکت دانش بنیان در این زمینه با استفاده از روش های فناورانه بتوانند تولید این چاه های نفتی را افزایش دهند و در موضوع کنتورهای هوشمند و در فرآیندهای بهینه سازی هم در حوزه صنعت، خانگی و حمل و نقل اتفاقات خوبی اتفاق افتاده است که به مرور ارائه خواهیم داد.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha