۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ نوعی پمپ گریز از مرکز است. در این نوع پمپ یک یا چند پروانه برای پمپاژ سیال اضافه می‌شود. بوستر پمپ یک ابزار مکانیکی است که برای افزایش فشار آب یا سیالات مختلف استفاده می‌شود.

بازار; گروه صنعت: بوستر پمپ نوعی پمپ گریز از مرکز است. در این نوع پمپ یک یا چند پروانه برای پمپاژ سیال اضافه می‌شود. بوستر پمپ یک ابزار مکانیکی است که برای افزایش فشار آب یا سیالات مختلف استفاده می‌شود. بوستر پمپ به عنوان پمپ فشار نیز نامیده می‌شود. شرکت پایا گسترش یکی از بهترین تولید کننده های بوستر پمپ در ایران است.

دلایل نصب بوستر پمپ

نصب بوستر پمپ فشار اضافی به آب اضافه کرده و فشار را به سطح مورد نظر برمی گرداند. به این ترتیب آب به راحتی می‌تواند به ارتفاع مورد نیاز یک ساختمان برسد. بوستر پمپ فشار کافی بر روی آب را افزایش داده و فشار را برای ارسال آب به محل مورد نظر افزایش می‌دهد. آبی که از منبع آب به خانه منتقل می‌شود تحت فشار زیاد است. هنگامی که آب از مخزن به منطقه مورد نظر جریان می یابد، اصطکاک و سایر تلفات در خط لوله می تواند باعث اتلاف انرژی شود. بدون داشتن بوستر پمپ این اتلاف انرژی مانع از رسیدن آب به طبقات بالای آسمان خراش ها می‌شود.

خرید بوستر پمپ از پایا گسترش

بوستر پمپ گاز مانند کمپرسورهای گاز عمل می کنند. با این حال، بوستر پمپ آب ساده‌تر است، معمولاً با یک مرحله فشرده‌سازی، که برای افزایش فشار گازی که قبلاً بالاتر از فشار اتمسفر است، استفاده می‌شود. بوستر پمپ ها در ارتباط با سایر ترکیبات پمپ کار می‌کنند. به عبارت دیگر بوستر پمپ ها به تنهایی نمی‎توانند مایعات را به منطقه یا محل مورد نظر پمپاژ کنند. هدف اصلی بوستر پمپ ها «به سادگی افزایش» عملکرد سیستم‌های پمپ موجود است.

بوستر پمپ آبرسانی

کاربردهای بوستر پمپ

این نوع پمپ در بخش های صنعتی زیر کاربرد دارد.

  • صنعت فولاد
  • یک صنعت فلزی مانند غیر آهنی
  • معدن
  • خودرو
  • مایعات پاک کننده و ساینده

افزایش فشار بوستر پمپ

اگر فشار منبع آب برای پاسخگویی به فشار و دبی مورد نیاز برای سیستم لوله کشی کافی نباشد، باید یک بوستر پمپ تامین آب نصب شود. چون افزایش فشار و افزایش دبی آب را درست می‌کند. بوستر پمپ هم برای گازها و هم برای مایعات قابل استفاده هستند، اما طراحی بسته به نوع مایع ممکن است متفاوت باشد.

بوستر پمپ را می‌توان برای حمل گاز پرفشار، پر کردن سیلندرها، افزایش فشار گاز و حذف گاز استفاده کرد. بوستر پمپ ها به طور گسترده در سیستم های آب استفاده می شوند و دارای ویژگی های آلودگی کم زباله هستند.

بوستر پمپ ها در بسیاری از کاربردهای

  • نظامی
  • شهری
  • تجاری

استفاده می شوند. از این نوع پمپ ها در صنایع مختلفی مانند

  • صنایع غذایی
  • معدن
  • هوافضا

نیز استفاده می شود.

مفهوم کار بوستر پمپ

هدف و کار بوستر پمپ افزایش فشار مایع و در برخی موارد افزایش دبی است. این پمپ با پمپ‌های موجود کار می‌کند. اصل کار پمپ این است که مخزنی که با کیسه هوا جریان دارد را با آب پر کند. این کار هوای کیسه هوا را فشرده می‌کند و آب فشار را افزایش می دهد. بیشتر بوستر پمپ های موجود در بازار پمپ های گریز از مرکز هستند. یعنی این پمپ دارای یک یا چند پروانه برای فشرده سازی مایع است.

مفهوم کار بوستر پمپ آب به شرح زیر است.

  • هنگام کار با بوستر پمپ هیدرولیک، آب از منبع آب به پمپ وارد می‌شود.
  • هنگامی که آب به تیغه پروانه برخورد می‌کند، تیغه انرژی جنبشی به آب اضافه می‌کند و سرعت آن را افزایش می‌دهد.
  • سپس آب وارد چرخش یا پخش کننده می‌شود.
  • دیفیوزر یا ولوت سرعت آب را به فشار تبدیل می‌کند.
  • این کار بوستر پمپ، فشار آب را بالا می برد و به ارتفاع مورد نظر می رسد.

انواع بوستر پمپ

پمپ های تک مرحله‌ای و پمپ های چند مرحله ای دو نوع بوستر پمپ هستند.

بوستر پمپ تک مرحله‌ای

همانطور که از نام این بوستر پمپ پیداست تنها در یک مرحله فشار آب یا مایعات دیگر را افزایش می‌دهد. بوستر پمپ های تک مرحله‌ای تنها از یک پروانه برای افزایش فشار مایع استفاده می‌کنند. این بوستر پمپ نسبت به پمپ چند مرحله ای کارایی کمتری دارد اما به فضای کمتری برای نصب نیاز دارد. در ساخت این بوستر پمپ از مخزن تحت فشار استفاده می شود.

بوستر پمپ چند مرحله‌ای

این بوستر پمپ از چند مرحله برای تحت فشار قرار دادن سیال استفاده می‌کند. از پروانه های متعدد برای مایع استفاده می‌کند.

پمپ های گریز از مرکز

پمپ های جت و پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای رایج ترین نوع پمپ هایی هستند که برای افزایش فشار استفاده می‌شوند. پمپ های جت که به عنوان پمپ های اجکتور نیز شناخته می شوند، بوستر پمپ‌هایی هستند که قادر به جابجایی و انتقال انواع سیالات محرک از جمله گاز، بخار یا مایع هستند. این بوستر پمپ‌ها را می توان میکسر یا سیرکولاتور در نظر گرفت، زیرا ورودی چندین منبع مایع را ترکیب می‌کند. از این پمپ در ساخت چیلر میدیا استفاده می شود.

ورودی‌های متعدد بوستر پمپ برای کشیدن یک جریان ثابت سیال، با استفاده از فشار برای ایجاد بالابر از طریق مکش استفاده می‌شود. ترکیبی از فشار ورودی و سرعت مایع یا گاز، رسانه را از یک چاه، مخزن یا گودال از طریق پمپ به سمت نقطه تخلیه به سمت بالا هدایت می‌کند. بوستر پمپ‌های جت به دلیل عواملی مانند افت اصطکاک نسبت به پمپ‌های گریز از مرکز معمولی کارایی کمتری دارند، اما ممکن است هنگام کار با محیط های ترکیبی شامل گازها و در شرایط چاه متغیر که ویژگی های سطح شامل تلاطم است، کارآمدتر باشند.

بوستر پمپ سانتریفیوژ چند مرحله‌ای

بوستر پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای با دو یا چند پروانه تولید می‌شوند. روتورها را می توان بر روی محورهای مشابه یا متفاوتی بسته به پیکربندی نصب کرد. در صورت نیاز به فشار زیاد خروجی، روتورها را می توان به صورت سری به هم متصل کرد. با این حال، در مورد نیازهای ظرفیت بالا، آنها اغلب به صورت موازی متصل می شوند.

پمپ های سانتریفیوژ چند مرحله ای برای ایجاد فشار زیاد بر روی شفت در همان محفظه اعمال می شوند که از یک پمپ با یک پروانه به صرفه تر است. به عنوان بخشی از ساختار پمپ، کانال های داخل محفظه پمپ با هدایت یک تخلیه پروانه برای مکش دیگری کار می کنند. آب وارد بوستر پمپ می شود و از یک مجموعه روتور به صورت سری، از چپ به راست عبور می کند. از آنجا، آب از مارپیچ در اطراف مارپیچ یک روتور جریان می یابد تا برای روتور بعدی مکش ایجاد کند. معمولا این نوع پمپ ها پمپ های تک مرحله ای هستند. پمپ گریز از مرکز چند مرحله ای عملکرد بسیار بهتری دارد.

بوستر پمپ ها بر اساس کاربرد و حجم در اندازه های مختلف ارائه می شوند. پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای کوچکتر برای

  • گرم کردن نیروگاه ها
  • عملیات اطفاء حریق
  • خطوط لوله آب
  • آبیاری
  • کشاورزی
  • دیگ بخار
  • اتوکلاوها
  • هیدروکربن ها

کافی هستند.

اصل کار بوستر پمپ گریز از مرکز چند مرحله ای

هرچه تعداد مراحل پمپ بیشتر باشد، فشار تخلیه خروجی بیشتر می شود. این بوستر پمپ ها پس از افزودن در هر مرحله توانایی فوق العاده ای برای ایجاد فشارهای بالاتر دارند، اما دامنه جریان همیشه در سرعت معین ثابت می ماند. هر مرحله شامل یک روتور، یک دیفیوزر، و پره های برگشت جهت دار (اغلب با یک دیفیوزر ترکیب می شود)، همه در یک محفظه مرحله یکسان هستند.

هد فشار یک بوستر پمپ گریز از مرکز تک مرحله‌ای به طور قابل توجهی توسط نوع پروانه و سرعت محیطی تنظیم می شود. اگر سرعت چرخش به دلیل شرایط عملیاتی باید ثابت باشد، قطر پروانه بزرگتر منجر به سرعت های خاص بسیار پایین و بازده غیراقتصادی می شود.

سخن پایانی

مجموعه پایا گسترش خورشید تابان با سایت pumpekhoob.com سالهاست در زمینه فروش و خدمات پس از فروش بوستر پمپ، تجهیزات صنعتی انواع پمپ‌ها و تجهیزات صنعتی تجربه دارد. برای خرید می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس گرفته تا به شما کمک کنند.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha