۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ در بسیاری از کاربردهای فرآیندی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند جایی که فشار (هد) مورد نیاز برای خدمات خانگی بسیار بیشتر از آن است که یک پمپ به تنهایی ارائه دهد.

بازار؛ گروه صنعت: بوستر پمپ در بسیاری از کاربردهای فرآیندی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند جایی که فشار (هد) مورد نیاز برای خدمات خانگی بسیار بیشتر از آن است که یک پمپ به تنهایی ارائه دهد. همچنین بوستر پمپ ها ممکن است در مواردی که برای اطمینان از عدم کاویتاسیون پمپ های سیستم به پمپ دوم نیاز است، استفاده شود. در این مقاله به بررسی چند نوع بوستر پمپ می‌پردازیم.

بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی پمپ‌های کمکی هستند که برای افزایش یا حفظ فشار در سیستم آب آشامیدنی استفاده می‌شوند. بوستر پمپ ها بیشتر در سیستم هایی استفاده می شوند که تقاضای متناقض برای آب وجود دارد. هنگامی که تقاضا کم است، بوستر پمپ آبرسانی در حالت آماده به کار است. هنگامی که تقاضا زیاد است، بوستر پمپ آبرسانی فعال می شود و فشار آب لازم را برای پاسخگویی به تقاضای تازه افزایش یافته حفظ می کند.

سیستم های بوستر پمپ آبرسانی تقویت کننده فشار معمولاً دارای یک یا چند پمپ از جمله مخازن و دستگاه‌های کنترل هستند. بوستر پمپ آبرسانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فشار آب کافی را در سازه‌های متوسط، مناطق کم فشار، سازه‌های مرتفع و تاسیساتی که دارای تنوع بالایی در تقاضای آب هستند، حفظ کنند.

هنگامی که میزان مصرف آب افزایش می یابد یا فشار منبع آب به کمتر از حد قابل قبول می رسد، سیستم های تقویت کننده فشار بوستر پمپ آبرسانی فعال می شوند. پمپ های گردشی در سیستم های لوله کشی استاندارد برای گردش گازهای مایع، مایعات ویژه و آب آشامیدنی استفاده می شوند. پمپ های گردشی معمولا گریز از مرکز هستند اما می توانند شامل پمپ های توربین نیز باشند.

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ آبرسانی چیست؟

بوستر پمپ آبرسانی نوعی از پمپ های گریز از مرکز هستند که عموماً برای افزایش فشار مایعی که از یک نقطه به نقطه دیگر در خط لوله جریان دارد، استفاده می شود. بوستر پمپ آبرسانی در بسیاری از کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند و ممکن است همراه با پمپ‌های توربین عمودی یا پمپ‌های شناور عمودی برای کمک به افزایش فشار (هد) آب آشامیدنی یا آبیاری که از چاه‌ها پمپ می‌شود استفاده شوند. پمپ های تقویت کننده نیز اغلب در خطوط لوله برای افزایش فشار (هد) استفاده می شود تا مایع را به راحتی به پمپ بعدی یا به مقصد نهایی در انتهای خط لوله منتقل کند.

انواع بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی تک مرحله‌ای معمولاً در منازل شخصی یا ساختمان های دیگری که در فاصله ای از منبع آب شهری قرار دارند استفاده می شود. بوستر پمپ آبرسانی همچنین در جایی نصب خواهند شد که فشار آب در ساختمان کافی نباشد. هنگامی که پمپ چاه فشار کافی برای مسافتی که آب برای طی کردن نیاز دارد و جریان آب مورد نیاز را ندارد، برای سیستم های آبیاری مفید هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این وبلاگ مراجعه کنید.

پیکربندی سیستم بوستر پمپ آبرسانی چند مرحله ای اغلب برای تقویت تامین آب در مناطق تپه ای، هم برای مصارف کشاورزی، تجاری و مسکونی استفاده می شود. آنها همچنین در ساختمان های بلند ضروری هستند.

بوستر پمپ آتشنشانی

بوستر پمپ آتش نشانی عمدتاً برای لوله های آب تحت فشار سیستم حفاظت از آتش استفاده می شود، همچنین می تواند برای تامین آب صنعتی و شهری و زهکشی، فشار آب ساختمان مرتفع، آب راه دور، گرمایش، حمام، دیگ بخار و رفاه چرخه آب اعمال شود. بوستر پمپ آتشنشانی همچنی برای سیستم های خنک کننده آب تحت فشار و تهویه مطبوع و سایر موارد پشتیبانی از تجهیزات استفاده می‌شود.

بوستر پمپ آتش نشانی یک سیستم سرکوب کننده برای الزامات عمومی آتش نشانی است. این بوستر پمپ آتش نشانی دستگاهی است که فشار سیال را افزایش می‌دهد. بوستر پمپ آتش نشانی ممکن است با مایعات یا گازها استفاده شوند، اما جزئیات ساخت بسته به سیال متفاوت است.

تقویت کننده گاز شبیه کمپرسور گاز است، اما به طور کلی مکانیسم ساده‌تری است که اغلب تنها یک مرحله فشرده‌سازی دارد و برای افزایش فشار گازی که قبلاً از فشار محیط بالاتر است استفاده می‌شود. تقویت کننده های دو مرحله ای نیز ساخته می شوند. بوستر پمپ آتش نشانی ممکن است برای افزایش فشار گاز، انتقال گاز فشار قوی، شارژ سیلندرهای گاز و جابجایی استفاده شوند.

مدل‌های مختلفی از بوستر پمپ آتش نشانی وجود دارد. برخی از بوستر پمپ برای اهداف آتش نشانی سنگین مناسب هستند. سیستم اطفای حریق شامل یک پمپ اصلی آتش نشانی است که مستقیماً از موتور دیزلی کاترپیلار هدایت می شود. تریلر با روبنای بسته با عایق صدا ارائه می شود.

مشخصات فنی بوستر پمپ برای اهداف آتش نشانی سنگین:

تریلر نصب شده

ظرفیت بوستر پمپ آتش نشانی: ۶۰۰۰۰ لیتر در دقیقه در ۹.۰ بار

ورودی ها: ۳×۱۲ اینچ با دریچه های پروانه ای

خروجی ها: ۳×۱۲ اینچ با دریچه های پروانه ای

موتور دیزلی

نصب آسان

تعمیر و نگهداری کم

مقرون به صرفه

استحکام کششی بالا

مقاومت در برابر سایش و خوردگی

بدنه پمپ و پروانه های بوستر پمپ آتش نشانی از بدنه فولادی ضد زنگ ساخته شده است و کاملاً بادوام هستند.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha