۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
تجهیزات صنعتی

تجهیزات صنعتی

تجهیزات صنعتی برای هر صنعت مورد نیاز است. در هر کسب و کار و صنعت نیاز به وسایل، قطعات و محصولاتی است که به آنها تجهیزات صنعتی می‌گویند.

بازار؛ گروه صنعت: تجهیزات صنعتی برای هر صنعت مورد نیاز است. در هر کسب و کار و صنعت نیاز به وسایل، قطعات و محصولاتی است که به آنها تجهیزات صنعتی می‌گویند. در این مقاله به بررسی سه نوع از تجهیزات صنعتی بوستر پمپ، دیزل ژنراتور و ابزار دقیق ترمومتر عقربه‌ای می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بوستر پمپ

کاربردهای بوستر پمپ ها بسیار زیاد است و حتی برای کاربردهایی مانند آبیاری چمن یا باغ با استفاده از سیستم آبیاری یا بارانی یا افزایش فشار آب در یک ساختمان چند طبقه یا مجتمع آپارتمانی ضروری است. در هنگام استفاده از تجهیزات صنعتی بوستر پمپ‌ها با افزایش نیروی مورد نیاز برای حرکت آب (فشار)، سرعت جریان کاهش می‌یابد. این دقیقاً مانند اتفاقی است که وقتی یک انگشت شست تا حدی روی انتهای شلنگ باغچه قرار می‌گیرد اتفاق می‌افتد: فشار بیشتر و سرعت جریان کمتر. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به این وبلاگ بروید.

اسب بخار نیز معیار خوبی برای اندازه گیری قدرت بوستر پمپ است. وزن آب در حدود هشت پوند در هر گالن است که نیروی کمی برای حرکت عمودی از طریق لوله ها نیست. بوستر پمپ با اسب بخار بالاتر در کشیدن آب از راه دور یا ارسال آب به صورت عمودی از طریق لوله کشی بهتر عمل می‌کند.

تجهیزات صنعتی

بوستر پمپ برای منازل و مصارف مسکونی

بوستر پمپ های مسکونی پمپ های بسیار متنوعی هستند که می توانند نحوه استفاده شما از آب را در سراسر خانه و حیاط خود تغییر دهند. بوستر پمپ های مسکونی می توانند فشار آب را در سرتاسر شیرها و سر دوش های خانه شما افزایش دهند. این تجهیزات صنعتی امکان نصب فواره آب، آبیاری چمن و باغ خود را در یک برنامه زمان بندی مشخص و حتی آبیاری محصولات با رتبه بندی GPM مناسب را ممکن می سازند.

رایج ترین کاربرد خانگی برای بوستر پمپ فشار دادن به آبی است که از مخزن ذخیره در خانه هایی که از سیستم آب چاه استفاده می‌کنند. مزیت اصلی بوستر پمپ نصب شده در خانه افزایش فشار آب به تمام وسایل آب است.

بوستر پمپ‌ها این تجهیزات صنعتی به‌ویژه در موارد خانگی بسیار مفید هستند زیرا اکثر اعضای خانواده روال‌های صبحگاهی را به اشتراک می‌گذارند، از چندین دوش یا وسایل آب به طور همزمان استفاده می‌کنند، که سیستم لوله‌کشی شما را برای پاسخگویی به نیازهای بالای آب به چالش می‌کشد.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها معمولاً در داخل شن با لنت‌های بتنی در موتورخانه ها قرار می گیرند و دقت لازم برای اطمینان از خرابی این قطعه تجهیزات صنعتی وجود دارد. بنابراین برنامه ریزی در نصب دیزل ژنراتورها قبل از پلان و ایجاد چیدمان مکان بر اساس محل قرار دادن ژنراتورها از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع دیزل ژنراتورها

به طور عمده سه نوع از مدل های ژنراتور: قابل حمل، اینورتر، و آماده به کار. همه این تجهیزات صنعتی دارای ویژگی‌های استفاده طولانی مدت هستند.

دیزل ژنراتورهای قابل حمل

قرار دادن این دیزل ژنراتور در همه مکان ها راحت است و عمدتاً در مغازه های محلی مانند هتل ها، فروشگاه ها، نمایشگاه های اتومبیل و دوچرخه استفاده می‌شود. دیزل ژنراتور قابل حمل برای راه اندازی تلویزیون، کولر، کامپیوتر و یخچال کافی است، بنابراین موتور باید با سرعت ۳۶۰۰ دور در دقیقه کار کند تا ۱۸ ساعت کار کند.

دیزل ژنراتور اینورتر

یک دیزل ژنراتور اینورتر انرژی الکتریکی AC بیشتری را در هر چرخش موتور تولید می کند، بنابراین الکتریسیته خام به توان DC تبدیل می‌شود. این تجهیزات صنعتی در مغازه‌های محلی مانند خانه‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌های اتومبیل و دوچرخه و ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شود.

دیزل ژنراتور آماده به کار

یک دیزل ژنراتور آماده به کار به طور خودکار عمل می‌کند و یک سوئیچ که یک دستگاه را تغذیه می‌کند، منتقل می‌کند. برای راه اندازی این تجهیزات صنعتی به صورت خودکار در زمان قطع برق انجام می‌شود. پروپان مایع و گاز طبیعی با موتور احتراق داخلی از منبع نیروی این دیزل ژنراتور است. از ویژگی این دیزل ژنراتور تشخیص قطع شدن برق در عرض چند ثانیه است که، تولید برق را به طور خودکار اجرا می‌کند، این مشخصات اصلی ژنراتورهای آماده به کار است.

قطعات دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها ترکیبی از یک موتور دیزلی هستند بنابراین ژنراتور انرژی الکتریکی تولید می‌کند. دو قسمت از دیزل ژنراتورها شامل:

موتور

موتور دیزل ژنراتورها توسط یک موتور استارت DC راه اندازی می شود که به راه اندازی موتورها کمک می کند.

دینام

دینام برای تبدیل نیروی مکانیکی به برق استفاده می شود. دینام دیزل ژنراتورها دارای AVR (تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ)، سیم پیچ استارت، سیم پیچ میدان، یکسو کننده است.

ترمومتر عقربه‌ای

یکی از پرکاربردترین ابزارهای اندازه گیری دما، ترمومتر عقربه‌ای است. این سنسور و نشانگر دما از نوع آنالوگ است. به آن ترمومتر عقربه‌ای می گویند زیرا دارای مقیاسی است که نشانگر شماره گیری به عنوان نشانگر دارد. یکی از بهترین مزیت‌های این تجهیزات صنعتی استفاده بسیار ساده و (از همه بهتر) قیمت بسیار ارزان ترمومتر عقربه‌ای است. این نوع تجهیزات صنعتی را می‌توانید بیشتر در فرهای ساده، آشپزخانه (مورد استفاده در دمای گوشت ها و روغن های پخت و پز)، نصب شده در هودهای HVAC یا خطوط لوله در صنایع تولیدی و غیره مشاهده کنید.

ترمومتر عقربه‌ای از یک اشاره گر فلزی در مقیاس دایره ای برای نشان دادن اندازه گیری دما استفاده می‌کنند. ترمومتر عقربه‌ای دو جزء اصلی دارند: سوزن و سنسور دما. نحوه عملکرد این نوع تجهیزات صنعتی به نوع دماسنج آن بستگی دارد. گزینه ها شامل دو فلز، مایع یا گاز پر شده و کشش بخار است.

نحوه کار ترمومتر عقربه‌ای

ترمومتر عقربه‌ای ساقه فلزی یا دماسنج دو فلزی نیز نامیده می‌شود. این نوع تجهیزات صنعتی از یک جفت نوار فلزی متصل استفاده می‌کند که به یک سیم پیچ، پیچیده می‌شود. هر تغییر دما مربوط به حرکت در فلزات دو فلزی است که به یک اشاره گر متصل هستند. هنگامی که دما افزایش می یابد، نوار دو فلزی ترمومتر عقربه‌ای منقبض می‌شود. حرکت به دقت طراحی شده است که در آن دمایی معادل داشته باشد، که به طور مستقیم در مقیاس کالیبره شده نمایش داده می‌شود.

این نوع ترمومتر عقربه‌ای کاملاً مکانیکی است که در آن نمایش مستقیم دما به راحتی بدون هیچ گونه لوازم جانبی (مانند باتری یا سیم) به دست می‌آید. به همین دلیل بسیار ساده و ارزان است. همان سادگی دماسنج شیشه ای. اگر نگران اندازه گیری بسیار دقیق دما نیستید، این نوع تجهیزات صنعتی گزینه خوبی است. یک ترمومتر عقربه‌ای ساده دقتی بین ۱.۵ تا ۳ درصد از خواندن در مقیاس کامل دارد. می‌تواند از ۶۰- تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد اندازه گیری کند.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha