۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
عبور از بحران اقتصادی کرونا با فروش اموال دولتی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

عبور از بحران اقتصادی کرونا با فروش اموال دولتی

شکری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، برداشت از صندوق توسعه ملی، فروش اموال دولتی، حمایت کارفرما و... را ازجمله راهکارهای اجرایی درست برای عبور از بحران اقتصادی کرونا عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود شکری با تاکید بر اینکه مسیر اجرایی برای کمک به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا و پساکرونا باید درست انتخاب شود، گفت: مسئولان باید تجربیات کشورهای پیشرفته در حوزه اقتصادی را مدنظر قرار دهند به همین دلیل مثلا بهتر است برای جلوگیری از اخراج کارگران مبلغی را در اختیار کارفرما قرار دهند تا بخشی از حقوق کارگران را پرداخت کند، در این صورت علاوه‌بر جلوگیری از بیکاری کارگر، دولت نیز از پرداخت حقوق و بیمه بیکاری به کارگر معاف می‌شود.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای جبران کسری درآمد خود به دلیل کاهش درآمدهای مالیاتی و فروش نفت از راه‌های دیگری کسب درآمد کند، افزود: در قانون بودجه فروش اموال دولتی مورد تاکید قرار گرفته است به همین دلیل دولت باید از این مسیر برای کشور کسب درآمد کند همچنین با تغییر سیاست‌های بانکی از ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی خرد و کلان جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برداشت مجدد از  صندوق توسعه ملی را نیز راه دیگری برای عبور از بحران کرونا دانست و گفت: صندوق توسعه ملی به همین منظور ایجاد شده است بنابراین باید در روزهای بحرانی از آن استفاده شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ برای عبور از این گردنه و شرایط سخت کنونی که بیش از همه شامل تحریم‌ها و کرونا می‌شود باید راه‌های دیگری را برای درآمدزایی خلق کرد.

کد خبر: ۱۸٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha