۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
سند آمایش فارس پایلوت کشوری می‌شود| اجرای ٣٠ درصد برنامه توسعه ششم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس:

سند آمایش فارس پایلوت کشوری می‌شود| اجرای ٣٠ درصد برنامه توسعه ششم

شیراز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: در راستای تدوین سند آمایش استان، با یک مشاور قرارداد منعقد کرده‌ایم و در حال تدوین الگو برای این سند هستیم که نتیجه آن، پایلوتی برای کشور خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، احمدعلی افکاری با بیان اینکه مرکز آمار ایران به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها برای عبور از روش سنتی آمار با آمارهای ثبتی مبنا هست تا به صورت جاری دسترسی به آمار و اطلاعات داشته باشیم. به عنوان مثال؛ اداره کل ثبت احوال اطلاعات میزان رشد جمعیت و فوتی‌ها را دارد یا مثلا آمار میزان تولیدات، واردات و ... توسط دستگاه ها وجود دارد اما اگر بخواهیم آمار با یک استانداراد مشخص داشته باشیم نیاز به زیرساخت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه سرشماری مانند این است که از واقعیت موجود عکسی گرفته شود، گفت: مرکز آمار ایران به دنبال اطلاعات لحظه‌ای است مانند اینکه از جامعه یک فیلم تهیه می‌شود و امید است این الگو توسط مرکز آمار ایران عملیاتی شود و دسترسی به یک آماری داشته باشیم که استاندارد و یکپارچه باشد.

افکاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه ششم توسعه به اتمام رسیده و یکسال جاری هم با تمدید این برنامه در حال فعالیت هستیم، عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه کشور در حال تدوین برنامه توسعه هفتم است که امید است تا پایان سال تدوین و به تصویب مجلس برسد.

وی اضافه کرد: سیاست‌های کلان برنامه توسعه هفتم براساس قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب و به ابلاغ رهبری رسیده و در حال تدوین است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس همچنین با تاکید بر اینکه سند آمایش کشوری و استانی به عنوان اسناد بالادستی مهم در تدوین برنامه هفتم باید نقش داشته باشند، گفت: برنامه توسعه مبتنی بر آمایش، یک تجربه جدید است و سازمان برنامه کشور در حال حاضر در حال بررسی چگونگی ارتباط بین سند آمایش و سند توسعه است.

افکاری با اعلام اینکه ٣٠ درصد برنامه توسعه ششم در کشور عملیاتی شده، اضافه کرد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه یک برنامه استانی مبتنی بر الگو در استان‌ها کار نشده و به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم چند درصد از برنامه ششم توسعه در استان‌ها محقق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: زمانی می‌توانیم به صورت دقیق یگوییم چند درصد از برنامه‌ها عملیاتی می‌شود که الگو داشته باشیم.

افکاری خاطرنشان کرد: همیشه این مشکل را داشته‌ایم که بین تدوین و اجرا فاصله ایجاد می‌شود اما در راستای تدوین سند آمایش استان، با یک مشاور قرارداد منعقد کرده‌ایم و در حال تدوین الگو برای این سند هستیم که نتیجه آن، پایلوتی برای کشور خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha