۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
ارجاع نظارت مهندسی در فارس سیستمی می‌شود
رئیس نظام مهندسی ساختمان فارس:

ارجاع نظارت مهندسی در فارس سیستمی می‌شود

شیراز- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس اعلام کرد که از نیمه آبان امسال، تمام ارجاع‌های مربوط به نظارت مهندسان ناظر، به شکل سیستمی انجام خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان فارس، مجتبی زوربخش با بیان اینکه ارجاع نظارت فنی در حوزه ساخت و ساز، یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان است، بیان کرد: با استناد به بند دو ماده دو و بند هشت ماده ۱۵ و ماده ۳۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ارجاع مناسب کارها از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی با بیان اینکه در راستای نیل به این مهم ایجاد شفافیت در نحوه ارجاع با هدف احقاق حقوق مهندسان ناظر مورد توجه هیئت مدیره نهم قرار گرفت، گفت: در طول یک سال گذشته با توجه به وجود برخی مشکلات سیستمی در فرآیند ارجاع نظارت، زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری اصلاح در نهایت مطابق مصوبه هیأت مدیره در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ مقرر شد تمام نظارت ها سیستم ارجاع کار را شامل شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس تاکید کرد: به دنبال مصوبه مذکور از ۱۵ آبان ماه امسال، تمام نظارت ها در سراسر استان فارغ از فاکتورهای متراژ پروژه وتعداد سقف، به شکل سیستمی ارجاع می‌شود.

زوربخش قطع رابطه مالی ناظر و کارفرما را از مزایای اولیه واگذاری کار ارجاع نظارت به سازمان های نظام مهندسی دانست و گفت: اینکه تمام نظارت ها سیستم ارجاع کار را شامل شوند نظیر مطالبات اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس بوده که با پیگیری و تلاش هیئت مدیره نهم محقق شده است.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha