۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
محصولات کشاورزی کد بین المللی دریافت می‌کنند
در گفتگو با بازار؛

محصولات کشاورزی کد بین المللی دریافت می‌کنند

ساری- بیشه وری، رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران از تشکیل این اتاق در ۴۲۰ شهرستان کشور خبر داد و گفت: با شناسنامه دارشدن، محصولات کشاورزی کد بین‌المللی دریافت می‌کنند.

قاسم بیشه وری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که در بخش اصناف بخش کشاورزی و تولیدی با عقب ماندگی ۳۰ ساله روبرو هستیم، اظهار داشت: این امر سبب شد تا برخی از اصناف و کسبه به عنوان فعالان بخش کشاورزی اشتغال داشته باشند.

وی با اظهار اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار کشاورز از مجموع ۴.۵ میلیون نفر فعالان این رسته ساماندهی شدند و پروانه فعالیت دریافت کردند، شناسنامه باغات را از محوری ترین طرح ها ذکر کرد و گفت: محصولات کشاورزی براساس این شناسنامه از مزرعه تا سفره رصد و محصول موفق به دریافت کد بین المللی آی سی می شود.

بیشه وری ادامه داد: در این شناسنامه نوع کود، سم، تولیدکننده و سایر فرایند تولیدی مشخص و معین است و برای هفت گرایش شناسنامه تهیه می شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران با اشاره به ضمانت اجرایی طرح شناسنامه باغات اظهار داشت: در سطح کشور هفت وزیر و وزارتخانه از این طرح حمایت می کند و امیدواریم با همکاری دولت، جهاد کشاورزی و هیئت عالی نظارت مشکلات کشاورزان را حل وفصل کنیم.

وی خواستار پای کارآمدن کشاورزان برای اجرای طرح شناسنامه دارشدن باغات شد و گفت: در ۴۲۰ شهرستان اتاق اصناف کشاورزی فعال شد و در سال آینده هفت اتحادیه در سطح شهرستان ها شکل می گیرد که از طریق آن اتاق اصناف شهرستان تشکیل می شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha