۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
بانکها توجهی به پرداخت منابع تولید مسکن ندارند| تداوم روند فعلی، یعنی قطعی شدن استیضاح وزیر راه
نماینده بندرعباس در گفتگو با بازار:

بانکها توجهی به پرداخت منابع تولید مسکن ندارند| تداوم روند فعلی، یعنی قطعی شدن استیضاح وزیر راه

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مشاهداتی که صورت گرفته، هنوز ساخت و سازی آنچنانی که در حد یک میلیون مسکن باشد صورت نپذیرفته است.

منصور آرامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود در زمینه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور براساس قوانین مصرح، بیان کرد: براساس مشاهداتی که صورت گرفته، هنوز ساخت و سازی آنچنانی که در حد یک میلیون مسکن و حتی پایین تر از آن باشد صورت نپذیرفته است.

وی با بیان دولت تاکید دارد که زمین مناسب برای تولید چهار میلیون مسکن در کشور را فراهم کرده است، اظهارداشت: در حال حاضر یک سال و اندی از عمر دولت می گذرد و اما هنوز افتتاح مسکنی را مشاهده نکردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته دولتمردان تاکید دارند که در برخی مناطق کلنگ احداث مسکن را بر زمین زده اند اما وقتی ما می گوییم سالی یک میلیون مسکن ساخته شود حداقل باید در دو سال یک میلیون و نیم مسکن اماده تحویل باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه تولید مسکن نیاز به عزم جدی مسئولین داریم و باید تولید مسکن در کشور سرعت بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره تفکیک وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: هدف ما از تفکیک وزارت راه وشهرسازی این است که دولت وقت بیشتری در زمینه تولید مسکن داشته و تمرکز خود را روی این مسئله بگذارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین دستگاه های متولی اعم از بانکها باید به کمک تولید مسکن بیایند؛ این در حالی است که پیرو قانون جهش تولید مسکن، بانکها باید بیست درصد از منابع خود را در بخش مسکن هزینه کنند که متاسفانه این منابع تخصیص پیدا نمی کند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به واقع تولید مسکن تنها منتج به فراهم سازی زمین نیست و ما منابع مالی هم برای تولید واحد مسکونی احتیاج داریم.

وی تاکید کرد: هنوز ما ندیدیم که بانکها در زمینه تولید مسکن در کشور تسهیلات بدهند به غیر بانک مسکن که در این بخش به صورت تخصصی فعالیت می کند. البته خود وزارتخانه هم برهمین موارد تاکید دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ببینیم که دولت در زمینه تولید مسکن در چند ماه اینده موفق نشده، حتما سوال و تذکر از وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      ...من سال ۸۶مسکن مهر ثبت نام کردم نه مسکن درست کردند ونه پولمان را پس دادند وخوردن.
    • ناشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      ما عاجزانه تقاضامندیم جناب آقای رستم قاسمی را هر چه سریعتر استیضاح کنید .