۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
استفاده بهینه راهکار جبران کسری آب

استفاده بهینه راهکار جبران کسری آب

معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آب‌های تهران گفت: برای اینکه از شرایط کم آبی عبور کنیم لازم است یک سری اقداماتی را برای کاهش مصرف انجام بدهیم که مهمترین آن استفاده بهینه از آب است.

به گزارش بازار، عبدالحسین مجدی زاده افزود: باید در شستشوی منازل، معابر و پارکینگ ها، استحمام و شستشوی ظرف‌ها از آب استفاده بهینه شود تا از این شرایط عبور شود.

به گفته وی امسال سال سوم خشکسالی تهران است که باید مدیریت شود تا از آن عبور شود.

مجدی زاده افزود: آمار مربوط به بارش‌های سال گذشته مثلا در سال ۱۳۹۹ در مهرماه حدود ۱۳۶ میلیمتر و در سال گذشته این میزان به ۱۲ میلیمتر رسید، ولی امسال در مهرماه صفر میلیمتر بوده و هیچ بارندگی در مهرماه امسال نداشتیم.

به گفته وی این کاهش بارندگی منجر به کاهش ذخیره آب پشت سدها شد بطوریکه در سال ۱۳۹۹، ذخیره ۷۳۰ میلیون مترمکعب، در سال گذشته به ۴۳۰ میلیون مترمکعب و امسال به حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است. یعنی در عرض یکسال ۸۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب تهران و طی دو سال نزدیک به ۳۸۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب سطحی پشت سدها کاهش پیدا کرده که تبعات این قضیه کاهش ذخیره آب تهران است.

معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آب‌های تهران همچنین گفت: متاسفانه در حال حاضر مصرف آب تهران به ۴۱ هزار لیتر بر ثانیه رسیده است که شرایط نرمالی نیست. به تناسب مدت زمانی که به آن‌ها اعلام خواهد شد آب مشترکین بدمصرف قطع خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha